PR Linkbuilding

Meer informatie over PR linkbuilding? Laat je email achter!

PR linkbuilding via Equote, hoe werkt dat?

Bij Equote hebben we twee manieren waarop PR linkbuilding mogelijk wordt gemaakt. Je kunt namelijk zelf de tekst sturen en alleen Equote gebruiken om de doelgroep samen te stellen en het persbericht te versturen.

De tweede optie is om ons ook de content laten schrijven en door jullie laten checken. In dit geval geven we je op voorhand 3 onderwerpen waarover het persbericht kan gaan (zelf aanleveren van een onderwerp kan ook). Zodra er een onderwerp is gekozen schrijven we het persbericht en gaat deze ter controle naar jou toe. Als dit akkoord is wordt de doelgroep die het persbericht ontvangt samengesteld op basis van het afgenomen pakket. Door onze ervaring met het schrijven van persberichten kunnen we ook meer publicaties garanderen dan wanneer je zelf persberichten aanlevert.

Tot slot is er een keuze om je eigen verzenddomein te gebruiken of die van Equote. Het voordeel van een eigen verzenddomein uit zich met name in de openingspercentages en uiteindelijk het aantal publicaties. Uit onze eigen resultaten blijkt dat eigen verzenddomeinen meer succes boeken.

Wanneer dit alles gereed is, is het tijd om het persbericht te versturen. Dit kan op een bepaalde dag en tijd, of direct. Wanneer dit is gedaan ontvang je binnen 24 uur een rapport met de volgende resultaten.

  • Openingspercentage mails
  • Bouncepercentage
  • Unsubscribers
  • Links naar publicatie(s).

Ongeacht het pakket ontvang je 7 dagen na verzenden wederom een rapport met de uiteindelijke statistieken en alle publicaties.

Publicatie garantie

In al onze pakketten garanderen we publicaties met links. Het kan dus niet zo zijn dat we een campagne draaien en er uiteindelijk niets met link gepubliceerd wordt. We hebben bij Equote veel ervaring op het gebied van persberichten en linkplaatsingen en weten dit dus altijd te realiseren. Hoeveel we garanderen hangt af van het pakket.

Wat is PR linkbuilding?

Public Relations (PR) linkbuilding is een strategie die de principes van PR combineert met linkbuilding, met als doel het verhogen van de zichtbaarheid en de autoriteit van een website in zoekmachines. In tegenstelling tot traditionele linkbuilding, die vaak draait om het verkrijgen van links van diverse websites, richt PR linkbuilding zich op het verkrijgen van links van hoge kwaliteit vanuit nieuwsbronnen en media.

De werkwijze omvat het creëren van nieuwswaardige content, zoals persberichten, onderzoeken, of artikelen, die interessant genoeg zijn om opgepikt te worden door journalisten en media-outlets. Wanneer deze content wordt gepubliceerd op nieuwswebsites of in de media, bevat het vaak een link terug naar de oorspronkelijke bron (de website van het bedrijf of de organisatie). Dit zijn waardevolle backlinks omdat ze afkomstig zijn van hoogwaardige en betrouwbare bronnen.

PR linkbuilding kan resulteren in een aanzienlijke verbetering van de domeinautoriteit en zoekmachine rankings, aangezien zoekmachines deze backlinks van hoge kwaliteit zien als een teken van betrouwbaarheid en relevantie van de website. Bovendien kan het leiden tot verhoogd verkeer naar de website, niet alleen door betere zoekmachine rankings, maar ook direct via de gepubliceerde content.

Deze strategie vereist een goede relatie met de media en een goed begrip van hoe je content kunt maken die zowel voor de media als voor de doelgroep interessant is. Het is een geavanceerdere en vaak meer tijdsintensieve benadering van linkbuilding, maar de resultaten kunnen zeer lonend zijn. Equote is al jaren actief in de media en weet precies hoe jouw persbericht gepubliceerd kan worden!

Hoe schrijf je een persbericht?

In het tijdperk van digitale communicatie en PR linkbuilding, is het schrijven van persberichten een belangrijke vaardigheid voor effectieve linkbuilding en online zichtbaarheid. Een goed geschreven persbericht kan de aandacht trekken van journalisten en invloedrijke content creators, wat leidt tot waardevolle backlinks en verhoogde online autoriteit.

Belangrijkste elementen van een persbericht

Een krachtig persbericht begint met een heldere en beknopte titel die de essentie van het nieuwsbericht vat. Dit wordt gevolgd door een introductie die de belangrijkste punten samenvat, waardoor de lezer direct weet wat de kern van het bericht is.

De inleiding

De eerste alinea ofwel de inleiding van het persbericht moet de vijf W’s bevatten: Wie, Wat, Waar, Wanneer en Waarom. Dit zorgt ervoor dat de meest kritische informatie direct wordt gecommuniceerd zodat de journalist direct weet wat voor informatie het persbericht te bieden heeft.

Overige inhoud

De volgende alinea’s moeten aanvullende details bieden, maar blijven gericht en beknopt. Vermijd het gebruik van jargon of technische taal, tenzij dit absoluut noodzakelijk is voor het begrip van het onderwerp of het persbericht echt naar gerichte vakmedia gaat.

Gebruik van citaten voor geloofwaardigheid

Citaten van belangrijke mensen of experts binnen uw organisatie voegen een persoonlijk en geloofwaardig element toe aan het bericht. Zorg ervoor dat deze citaten relevant en informatief zijn, en direct bijdragen aan de hoofdboodschap van het persbericht.

Keywords en linkbuilding

Identificeer de belangrijkste trefwoorden die gerelateerd zijn aan het onderwerp van het persbericht en gebruik deze op een natuurlijke manier in de tekst. Pas wanneer de content staat is het belangrijk om een link of meerdere links te integreren naar relevante pagina’s op je website die bijdragen aan het onderwerp van het persbericht. Zo worden deze links vaak ook overgenomen door journalisten.

Vergroot je zichtbaarheid met digital PR

Beeld je in: je leest online de lokale krant en komt een artikel tegen over een lokaal bedrijf dat iets lanceert waarin je geïnteresseerd bent. Je leest het artikel en aan het einde vind je een link naar de website van het bedrijf. Het is een natuurlijke reactie om op deze link te klikken, vooral als het persbericht je interesse heeft gewekt.

Dit is precies de essentie van digitale PR. Als je een persbericht op een effectieve manier opstelt, vergroot je automatisch je bereik en presenteer je jezelf op een unieke wijze aan een nieuw publiek. Het succes zit hem in het aantrekken van lezers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw boodschap – een vorm van slimme targeting.

Om optimaal gebruik te maken van PR linkbuilding, is het belangrijk om zorgvuldig na te denken over het kanaal waarop je je persbericht deelt. Het gekozen platform moet niet alleen passen bij je boodschap, maar ook bij je beoogde publiek. Een groter platform garandeert niet altijd meer succes; soms kan een kleiner, maar meer doelgericht platform effectiever zijn. Dus, kies je voor een lokaal of nationaal bereik?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van PR linkbuilding? Neem dan contact met ons op of vul het onderstaande formulier in!

Meer informatie over PR linkbuilding? Laat je email achter!

Uitzenden persbericht kleinUitzenden persbericht mediumPersbericht compleet kleinPersbericht compleet mediumPersbericht compleet groot
1 gegarandeerde publicatie incl. link2 gegarandeerde publicaties incl. link2 gegarandeerde publicaties incl. link4 gegarandeerde publicaties incl. link6 gegarandeerde publicaties incl. link
Eigen content aanleverenEigen content aanleverenWij verzorgen de contentWij verzorgen de contentWij verzorgen de content
100 unieke journalisten200 unieke journalisten100 unieke journalisten200 unieke journalisten300 unieke journalisten
Eerste rapportage na 24 uurEerste rapportage na 24 uurEerste rapportage na 24 uurEerste rapportage na 24 uurEerste rapportage na 24 uur
€450 excl. BTW.€750 excl. BTW.€1,500 excl. BTW.€2,000 excl. BTW.€2,400 excl. BTW.

Persberichten aanvragen

In onderstaand formulier kun je jouw gegevens en aanvraag doorgeven. Bij het versturen van dit formulier nemen we direct contact met je op om de aanvraag definitief te maken.

Welk type media wil je bereiken?
We bieden 5 verschillende PR pakketten aan. inclusief en exclusief het creëren van de content en een variërend aantal ontvangers en gegarandeerde publicaties. Dit heeft natuurlijk invloed op de kosten. Geef hierboven aan welk pakket je zou willen.
Wil je de redacties benaderen vanuit de klant zijn naam?
Wanneer de redacties vanuit de domeinnaam van jouw klant worden benaderd verhoogd dit de publicatiekans. Eenmalige instelkosten hiervoor zijn € 150,-
Ga je akkoord met onze algemene voorwaarden?(Vereist)
Onze algemene voorwaarden vind je hier: https://equote.nl/algemene-voorwaarden/

FAQ's

Nee, we factureren doorgaans per maand. Alle bestelde links van die maand vallen dan onder een verzamelfactuur. Dit kan ook los van elkaar indien gewenst.

Dat hoeft niet, we werken voor veel bedrijven op basis van voorstellen. Maandelijks doen we in dat geval een voorstel met blogs / partnerlinks. Je kunt dit voorstel dan zelf beoordelen en eventuele aanpassingen doorgeven. Pas wanneer alles akkoord is worden de teksten geschreven en gepubliceerd.

Vrijwel iedere link / blog die wij plaatsen is permanent tenzij dit voorafgaand aan plaatsing anders door ons wordt aangegeven. Wel is het belangrijk om te onthouden dat permanent op het internet niet voor altijd is. het gaat in principe om lifetime links. Zolang de website live is garanderen wij dat de backlink blijft staan.

Wil je vooraf onze linkbuilding database alvast inzien? Dan kan dat eenvoudig door je email hieronder achter te laten. Dan ontvang je direct onze database en wordt je eens per maand op de hoogte gehouden van de nieuwste mogelijkheden.