De Linkbuilding specialist met het grootste aanbod van Nederland!

Schrijf je in voor ons aanbod en ontvang maandelijks een update hiervan zodat jij altijd op de hoogte bent van de beste linkbuilding deals!

Schrijf je in voor ons aanbod en ontvang 5 GRATIS backlinks

100%

Gratis & vrijblijvend. Bij ons zit je nergens aan vast

1

Team van experts die jou bij iedere vraag over linkbuilding kan helpen

93%

van onze klanten groeit maakt gebruik van onze Linkbuilding strategie

Hoe werkt het linkbuilding uitbesteden?

Één van de belangrijke rankingfactoren  is het linkprofiel van een website. Zo valt het op dat websites met een sterk linkprofiel over het algemeen op een hogere positie staan dan websites met een minder sterk linkprofiel. Kortom, het linkprofiel telt zeker mee in de rankings van Google.

Het versterken van dit linkprofiel noemen we linkbuilden. Dit kun je zelf doen, maar over het algemeen kost dit veel tijd en energie en moet je nog maar afwachten of het resultaat echt is wat je wilt. Linkbuilden is namelijk een techniek waaraan je niet zomaar kunt beginnen.  De linkbuilding uitbesteden is daarom een goede optie!

Om het optimale resultaat van linkbuilding te behalen is het belangrijk om een goede linkbuilding strategie uit te denken die geschikt is voor jouw website. Zo zien we vaak partijen voorbij komen die wel zijn begonnen met linkbuilden maar nauwelijks een strategie hebben. In deze gevallen is er dan ook nauwelijks resultaat zichtbaar. Sterker nog, vaak uit het zich in negatievere resultaten.

Wanneer heb ik een gezond linkprofiel?

Google zelf maakt het niet voor de gebruiker inzichtelijk of een backlinks kwalitatief is of niet. In search console zie je wel of een backlink is geïndexeerd of niet. Toch zijn er tal van andere tools die hier meer inzicht in geven. Denk hierbij aan MOZ, Ahrefs en Majestic.Veel linkbuilders gebruiken één van deze tools om te beweren of een link gezond is of niet. Hier geloven we bij Equote niet zozeer in. Deze tools geven allemaal een verschillend beeld van de backlinks en daarom zou je ze allemaal tegelijkertijd moeten wegen. Bij Equote doen we dit en dat maakt ons een betrouwbare partij om je linkbuilding aan uit te besteden.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is onderdeel van de off-page SEO-strategie. Dit wordt gedaan door de waardering vanuit Google van uw website te verhogen. Wat houdt dit in? Google waardeert websites op basis van autoriteit. Een website die veel inkomende links heeft, ofwel links vanuit andere  bronnen krijgt een hogere waardering. Nu was dit vroeger gewoonweg zoveel mogelijk backlinks zien te verkrijgen. Tegenwoordig werkt dit iets anders.

Backlinks verkrijgen dient op een kwalitatieve manier te gebeuren. Hierbij is het belangrijk dat de bronnen die naar jouw site verwijzen relevant en kwalitatief zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een website hebt over hondenvoer, dan is het fijn als bijvoorbeeld dierenwinkels naar jouw website verwijzen of mensen met een blog over honden. Op deze manier denkt Google dat jouw website over autoriteit bezit en hoe meer je daarvan hebt, hoe beter dit werkt.

Hoe zwaar telt linkbuilding mee in de rankingfactoren?

Linkbuilding is een essentiële rankingfactor voor Google, dat merk je aan alles. Als we het aan deskundigen van search engine journal vragen gokken deze dat linkbuilding voor 20% tot 50% meetelt in de rankings van Google. Toch kom je met alleen linkbuilding niet heel ver. Het is belangrijk om uw site eerst SEO wise goed in elkaar te hebben zitten. Een SEO-specialist kan u hierbij goed helpen. Wanneer dit al het geval is, dan kan de linkbuilding uitbesteden een mooie toevoeging zijn!

Wil je weten wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van linkbuilding? Doe gratis de offerte op maat en bekijk hoe we uw bedrijf kunnen laten groeien.

Waar werken wij mee?

Wat is de juiste strategie?

Wij geloven in het creëren van content en het creëren van waardevolle content. Dit is ook heel belangrijk in een goede linkbuilding strategie. De beste manier om krachtige backlinks aan te trekken is om inhoud van hoge kwaliteit te schrijven. We hebben verschillende soorten linkbuilding strategieën die we kunnen gebruiken om jouw autoriteit op te bouwen. Naast onze hoogwaardige content richten we onze linkbuidling strategie op het verkrijgen van links van relevante websites om uw positie in de zoekmachines positief te beïnvloeden. Met ons netwerk van waardevolle platformen zijn wij in staat om jouw website naar het volgende level te tillen.

Een goede linkbuilding campagne vereist een continue inspanning van analyse, het creëren van links, het schrijven van artikelen, het creëren van waardevolle inhoud en het aantrekken van potentiële linkpartners.

Uw linkbuilding partner

Wat betekent het om een toegewijde linkbuilding partner aan boord te hebben? Linkbuilding maakt deel uit van uw online organische groei en daarom kun je de linkbuilding bij ons betrouwbaar uitbesteden. We hebben de afgelopen jaren een compleet eigen infrastructuur ontwikkeld waar jij van kunt profiteren . Hiertoe geven we volledige transparantie. Als jouw linkbuilding partner zijn wij in staat om artikelen van hoge kwaliteit op onze websites te plaatsen met backlinks naar jouw websites/klanten.

De toegevoegde waarde van linkbuilding uitbesteden

Het uitbesteden van linkbuilding scheelt tijd, geld en energie. Doordat we bij Equote over de kennis beschikken van verschillende SEO-specialisten kunnen we eenvoudig het linkprofiel tegen een lage prijs aanpakken. Over het algemeen kost dit veel tijd, maar doordat wij ons hier volledig op focussen hebben we ons specialisme hierin gevonden. Kortom, op deze manier kunnen we eenvoudig je linkprofiel upgraden tegen een lage prijs. Benieuwd wat we voor u kunnen doen? Doe de offerte op maat of neem contact met ons op.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Tips om te starten met linkbuilden

Wanneer je hoger wilt komen in Google en de content en techniek van je website zijn al op orde, dan kan linkbuilding zeker toevoegen. Toch kan er ook erg veel fout gaan aan het linkbuilden. Dit heeft alles te maken met de strategie die je gebruikt. Google ziet graag dat bedrijven natuurlijk groeien, dus in één dag honderden links van bijvoorbeeld 50 domeinen op 1 IP-adres komt voor Google niet erg betrouwbaar over. Maar welke strategie werkt dan wel?

Autoriteit & relevantie met kwantiteit mixen

Veel van onze klanten willen het liefste in één dag bovenaan in Google staan. Deze belofte kunnen we helaas niet waarmaken, maar met de juiste mix van links blijkt wel dat we door de tijd heen websites laten groeien. Een linkbprofiel bestaat altijd uit verschillende lagen die in een piramidevorm lopen. Onderin heb je veel links die van websites komen met niet over een hele denderende autoriteit beschikken. In het midden heb je redelijk kwalitatieve links en blogs op vrij goede website. En helemaal bovenin (het kleinste deel) bestaat uit topblogs die op grote websites zijn geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een blog in de Volkskrant of iets dergelijks.

Afhankelijk van de website en het budget bepalen we welke links of mix van deze links geschikt zijn voor een website. Bij een kleine website met een klein budget kan dit maar zo zijn dat er een aantal blogs worden geplaatst op iets lager gekwalificeerde websites met 1 goede blog er tussen en bij een grotere klant zal dit een mix van alle 3 de categorieën zijn.

Hoe gaat linkbuilding uitbesteden in zijn werk?

Wanneer je er voor kiest om je linkbuilding aan Equote uit te besteden blijf je controle houden over je budget en de kwaliteit die je hiervoor krijgt. Voordat we echt actie ondernemen bekijken we de website en de pagina’s waarvoor gelinkbuild moet worden. Wanneer deze qua content en techniek ook in orde zijn, wordt er gekeken naar de huidige linkstructuur. Welke links verwijzen er op dit moment naar jouw website en hoe zou dit nog beter kunnen.

Samen kijken we naar het linkbuildingbudget wat je hebt en daarbij geven we aan welke links het handigst zijn om te plaatsen. De volgende links kunnen we in deze gevallen plaatsen.

  1. Partnerlinks: Dit zijn links op de partnerpagina van een andere site. Bijvoorbeeld: https://www.internetten.nl/links. De kwaliteit van een partnerlink is niet super, maar kan voor kleine websites die net zijn gestart waardevol zijn. Voor grotere websites die echt willen ranken op top termen maken deze links weinig tot geen verschil.
  2. nl & startkabellinks: Dit zijn in Nederland van oudsher de grootste startpagina’s van Nederland en deze ontvangen maandelijks nog meer dan een miljoen bezoekers. Deze websites bestaan uit 1 hoofddomein en honderden subdomeinen. De subdomeinen kunnen links op worden geplaatst tegen een relatief laag tarief. Het voordeel van deze websites is dat ze een erg hoge autoriteit hebben voor Google. Een paar van deze sites naar jouw site laten linken is daarom ook zeker geen slecht idee voor grote websites zoals Gaslicht.com, Pricewise of Independer. Het nadeel van deze links is dat deze websites bijna geen context bieden bij de link. In vergelijking met een blog is de relevantie een stuk lager.
  3. Kloonlinks: Deze links verdienen hun naam aan het klonen van startpagina.nl. Startpagina.nl en startkabel.nl waren niet de enige websites met een redelijke autoriteit en veel bezoekers. Pagina’s zoals goedbegin.nl, goedbegin.be enzovoorts zijn van oudsher ook erg belangrijk. Vroeger zochten mensen namelijk via deze portalen in plaats van Google. Kloonlinks hebben het voordeel dat ze behoorlijk laag in de kosten zijn en ook een beetje effect kunnen hebben op je site. Vooral bij kleine sites zien we dat een aantal kloonlinks leuke resultaten kunnen opleveren.
  4. Advertorials: Een advertorial plaatsen op een blog is wellicht wel de beste manier om autoriteit te verkrijgen. Door waardevolle content te delen via andere sites en daarmee te linken naar jouw eigen website verkrijg je veel autoriteit. Dit omdat de link relevant is en relevantie is voor Google erg belangrijk. Door een relevante blog te posten krijgt jouw website meer autoriteit, vooral op websites met een hoge autoriteit werkt dit goed.

 

Bij Equote kunnen we deze blogs op zowel kwalitatieve als iets minder kwalitatieve sites posten. Het nadeel van deze strategie is dat de kosten wel iets hoger liggen. Voor een blog op een grotere website zoals health.nl of Briskmagazine.nl ben je al gauw 100 tot 150 euro kwijt. Toch zijn dit soort blogs onmisbaar voor een linkbuilding strategie die jouw bedrijf naar de top 10 op grote termen moet brengen. Het voordeel is wel dat deze blogs permanent zijn en jaren zullen blijven linken naar jouw website. De effecten zullen dus niet voor korte termijn zijn.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Linkbuilding is voor de lange termijn

Linkbuilden is geen strategie die jou helpt om van de één op de andere dag hoger in Google te krijgen. Net als andere SEO activiteiten praten we over maanden van werk. 1 goede link gaat jouw website dus ook niet in één keer in de top van Google lanceren, maar na een paar maanden kan die ene link wel een aardige bijdrage leveren.

Linkbuilden zonder strategie is zinloos

Doordat hier en daar zo nu en dan een linkje plaatsen niet heel veel nut heeft. Is het handig om wel een strategie te hebben. Voor veel bedrijven kost dit een hoop tijd en daarom besteden zij hun linkbuilding uit aan Equote. Maar wat houdt dit uitbesteden eigenlijk precies en hoe gaat dit in zijn werk?

Implementatie en plaatsen

Wanneer we er samen uit zijn gekomen welke strategie het beste werkt gaan we voor je aan de slag. Wij gaan content schrijven, onze partners benaderen, ons eigen netwerk raadplegen en zorgen dat er maandelijks een aantal goede links / blogs naar jouw website online komen te staan. Op deze manier wordt er in Search Console zichtbaar dat jouw website gaat groeien qua organisch verkeer en dat is nu precies de bedoeling!

Rapportage

Maandelijks ontvang je van ons een rapportage van de geplaatste links en blogs. Op deze manier is het inzichtelijk of alle afgesproken links wel zijn geplaatst. Zo houden we alles netjes bij en kunnen we in de resultaten ook zien of bepaalde links echt voor verbetering zorgen. Wanneer dit is gebeurt wordt dit natuurlijk meegenomen in de analyse.

Analyse en aanpassen

Aan het eind van het traject bekijken we de behaalde resultaten. Heeft het linkbuilden geholpen? Zo ja, wat ging er goed en kunnen we dit in de toekomst nog verder optimaliseren. We kijken nauwkeurig naar de campagne wn zoeken dan ook uit wat er goed is gegaan en hoe we dit in het vervolg nog beter kan. In het vervolg krijg je van ons een verbetervoorstel en kijken we samen of we dit gaan implementeren of niet.

Schrijf je in voor ons aanbod en ontvang 5 GRATIS backlinks