Is een SEO specialist iets voor u? Doe een Gratis Quickscan!

Wil jij met je bedrijf meer omzet, nieuwe klanten en een hogere omzet door in Google te ranken? Onze SEO Specialisten onderzoeken jouw kansen door middel van onze Gratis quickscan! Pak die kans en start met groeien!

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist zorgt ervoor dat bedrijven betere resultaten weten te verkrijgen in Google en andere zoekmachines zoals Bing & Yahoo. Kortom, een echte SEO specialist maakt bedrijven online vindbaar in de gewenste niches. SEO specialisten zijn nodig om de concurrentie te slim af te zijn en hierop voorsprong te behouden.

Gratis quickscan

100%

Gratis & vrijblijvend. Bij ons zit je nergens aan vast

1

Team van experts die jou bij iedere vraag over SEO kunnen helpen.

94%

van onze klanten groeit vandaag nogsteeds!

Waarom zijn de Google rankings zo belangrijk?

Online vindbaarheid is een vereiste voor veel bedrijven om bestaansrecht te hebben. Google beschikt over een supersterk algoritme dat er op gebrand is om de consument het beste zoekresultaat te geven. Doordat Google dit vrij goed uitvoert, zorgen deze zoekresultaten voor behoorlijk kwalitatieve bezoekers. Wanneer jij als bedrijf kwalitatieve bezoekers op jouw site hebt die specifiek opzoek zijn naar jouw product, wordt het natuurlijk makkelijker om klanten te verkrijgen. Onze SEO-specialisten zorgen ervoor dat jouw bedrijf over goede posities in Google komt te beschikken waardoor dit proces kan starten! Benieuwd wat we precies voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Zet de eerste stap richting succes en vraag onze gratis quickscan aan!

Wij werken onder andere met:

Redenen waarom bedrijven met een SEO specialist werken

SEO specialisten weten alle ins en outs als het gaat om zoekmachine optimalisatie. Vrij logisch, aangezien SEO staat voor Search Engine Optimization. Klinkt allemaal leuk en aardig, maar waar onderscheiden die SEO specialisten zich nu eigenlijk echt in? Dit zit hem puur in de technieken die worden gebruikt om hoger in Google te komen. Zo werken de meeste SEO specialisten met on- page en off- page SEO technieken.

Zoekmachines worden steeds beter

De zoekmachines die de meeste traffic op wekken zoals Google en Bing worden steeds geavanceerder. Dit doen zij zodat ze de beste resultaten kunnen leveren voor de gebruiker. Voorheen konden bedrijven bijvoorbeeld gevonden worden op Google door zo vaak mogelijk het belangrijkste woord op de pagina te zetten. Keyword stuffing noemen we dit. Anno 2020 is dat natuurlijk niet meer mogelijk en ligt het iets complexer. De hoge posities zijn alleen weg gelegd voor de sites die Google het beste vindt en dat wordt beoordeeld door meer dan 200 rankingfactoren. Een SEO specialist weet op welke factoren hij moet inspelen om voor Google het beste voor de dag te komen.

Een goede SEO strategie scheelt kosten

Veel bedrijven adverteren in Google. Zo bestaat de restultatenpagina niet alleen uit de organische resultaten, maar ook uit de advertenties. Deze advertenties kosten geld en worden getoond op basis van biedingen in de veiling van Adwords. Ook in de advertenties wil Google alleen de beste sites hebben staan en daarom geeft Google sites een wegingsfactor. Door deze wegingsfactor kan een site met een hoge wegingsfactor met een lager bod bovenaan staan dan een site met een lage wegingsfactor en een hoger bod. Kortom, het kan zo zijn dat de juiste SEO strategie het adverteren goedkoper maakt! Linkbuilding is een groot onderdeel van dit proces.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

SEO uitbesteden

SEO bestaat in feite uit 3 onderdelen, namelijk on-page, off-page en technische SEO. Deze 3 onderdelen worden meegenomen in het begin van het traject, namelijk het onderzoeken en analyseren van de huidige prestaties. Vanuit dit rapport wordt er een plan van aanpak gemaakt om SEO verbeteringen op alle fronten aan te pakken. Wanneer u als bedrijf achter deze oplossingen staat, gaan we deze implementeren. Nadat de resultaten zijn geïmplementeerd worden de resultaten nauwkeurig bijgehouden in search console, analytics, sistrix & MOZ. Hiervan ontvangt u een rapportate. Op basis van de rapportage wordt er bijgestuurd en gezocht naar verdere verbeteringen indien gewentst.

Het belang van SEO

Het wordt steeds belangrijker voor bedrijven om een goede online representatie op te bouwen. Je wilt natuurlijk geen potentiële klanten mislopen. Je zult ervoor moeten zorgen dat je goed vindbaar bent. Maar hoe bereik je dat? Equote.nl kan je helpen bij het opzetten van een goede online marketingstrategie. Als marketingspecialisten maken we gebruik van zoekmachine optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization genoemd. Met behulp van deze discipline kunnen we ervoor zorgen dat de webpagina van een bedrijf hoger in de resultatenlijst van een zoekmachine komt te staan, en dit zonder commercie! Zo kunnen potentiële en trouwe klanten de website van jouw onderneming sneller vinden.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Met een gratis QuickScan kunnen we je meer inzicht bieden over waar jouw bedrijf in de ranglijst staat. Met die informatie kunnen we een online marketingstrategie ontwikkelen die gericht is op SEO, hierdoor kun je een betere positie bemachtigen in de zoekresultaten en natuurlijk ook behouden.

Wat is zoekmachine optimalisatie nou eigenlijk?

We hebben allemaal wel eens gehoord van de term zoekmachine optimalisatie, maar wat houdt het eigenlijk concreet in? Er wordt namelijk vaak gedacht dat SEO alleen gericht is op het bemachtigen van een hogere positie in de zoekresultaten. Dit is natuurlijk wel het doel, maar het ligt allemaal iets gecompliceerder.

SEO kost tijd

Zoekmachine optimalisatie kost veel tijd. De reden hiervoor is dat er enorm veel factoren invloed hebben op de positie in de ranking van een zoekmachine. Er zijn wel honderden, kleinere en grotere elementen die veel invloed hebben. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk voor een zoekmachine dat een website goed leesbaar is voor een gebruiker. SEO bestaat uit technische aspecten, maar er komt ook veel creativiteit bij kijken. Creativiteit is nodig om interesse te wekken onder potentiële klanten. Dit doe je door content te genereren die van goede kwaliteit. In deze guide vertellen we je meer over hoe SEO werkt, en hoe het jou kan helpen om het verschil te maken voor jouw bedrijf.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

SEO uitbesteden

Het doel van een website is om zo goed mogelijk vindbaar te zijn. Het is dus belangrijk dat alle elementen van een SEO-strategie zo goed mogelijk op elkaar aansluiten. Zo kan er gericht geadverteerd worden om de juiste doelgroep te bereiken. Het is dus van enorm belang dat de content op een website hulpvaardig en boeiend is. Als er wordt gezocht op een bepaalde zoekterm komen de meest relevante websites tevoorschijn in de zoekresultaten. 

Het is dus belangrijk om je als bedrijf bewust te zijn van de werking en acties van de doelgroep die je wilt aanspreken. Welke termen worden er bijvoorbeeld door de doelgroep opgezocht? Wat is het online gedrag van de doelgroep? Als dit soort informatie bekend is over een doelgroep, kan hier op ingespeeld worden. Ben je benieuwd naar welke termen er het meest gezocht wordt onder de doelgroep die je aan wil spreken? En hoe je hierop in kunt spelen? Het inschakelen van een SEO bureau kan je hier bij helpen.

Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is? Doe de Gratis Quickscan!

On page SEO

Binnen SEO zijn er twee elementen van belang. Ten eerste, gaan we het hebben over on page zoekmachine optimalisatie. Dit zijn alle aspecten van een website die je kunt zien. Dit zijn bijvoorbeeld de URL’s die gebruikt worden. Het is belangrijk om je af te vragen of deze optimaal leesbaar zijn voor een zoekmachine. Of misschien zijn de H1 titels en H2 titels die gebruikt worden niet goed. Dit zijn maar een paar aspecten die van grote invloed zijn op de ranking van een website. De kwaliteit van alle aspecten is ook erg belangrijk. 

Er zijn dus eindeloos veel dingen waar je op moet letten. Marketingspecialisten kunnen met hun kennis alle nodige acties ondernemen om een zoekmachine te laten weten wat nou echt belangrijk is op een pagina. Er zijn namelijk bepaalde regels die je kunt toepassen om zo een betere leesbaarheid te creëren. Het toepassen van deze regels is niet bepalend, maar kan van grote invloed zijn op het succes van een SEO-strategie.

Off-page SEO

De optimalisatie van alle aspecten die niet zichtbaar zijn op een webpagina word ook wel off page zoekmachine optimalisatie genoemd. Deze vorm van optimalisatie richt zich bijvoorbeeld op het aantal keer dat een website gelinkt wordt. Hebben relevante websites naar de pagina gelinkt? Dan is dit een heel goed teken. Er zijn verschillende soorten manieren van linken. Zo zijn er backlinks, dit zijn links die naar jouw webpagina verwijzen, en outlinks, dit zijn links op jouw pagina die naar andere websites verwijzen. Door middel van linkbuilding is het mogelijk om een sterk domein op te bouwen. 

Het ontwikkelen van een strategie voor linkbuilding is lastig, maar van groot belang voor de SEO. Om een goed linkprofiel op te bouwen zal het aantal verwijzingen naar een website verhoogt moeten worden. Je kunt ervoor kiezen om zelf te leren om te link builden, maar dit werk kan natuurlijk ook uitbesteed worden.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Voordelen van SEO

1. Je kunt een gerichte SEO-strategie ontwikkelen

Omdat je door middel van een zoekwoordenonderzoek kunt analyseren welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt, kun je een gerichte strategie ontwikkelen. Je kunt je dus veel beter verplaatsen in de bezoeker. Als de content op een pagina specifiek gericht is op een doelgroep is er een grotere kans dat de content als interessant ervaren wordt.

2. SEO kan samen met andere tools tot een beter resultaat leiden

Het investeren in SEO kan een enorme boost geven aan een onderneming. Als je SEO combineert met andere marketingmiddelen dan is er een grote kans dat het resultaat nog beter wordt. Zo kan social media helpen om nog meer bezoekers naar jouw website te leiden door middel van het plaatsen van interessante content. Ook kun je door SEO en SEA met elkaar te combineren een betere positie bemachtigen.

3. SEO is de toekomst

Het kost veel tijd om een optimale SEO-strategie te ontwikkelen en te behouden. Het investeren in SEA kan dus ook aantrekkelijk zijn voor ondernemingen. Je betaalt een bedrag, en dezelfde dag sta je nog bovenaan de zoekresultaten met jouw website. Het kost wat, maar neemt heel weinig tijd in beslag. Op korte termijn is dit een goede tactiek. Op lange termijn kan een investering in SEO zeker baten. Dit komt doordat SEA steeds populairder wordt. Door de populariteit stijgen de prijzen voor SEA enorm. Als je in SEO investeert, investeer je dus eigenlijk op lange termijn.

4. Verbeteringen doorvoeren door te meten

Om de toekomst te voorspellen, kun je het beste kijken naar het verleden. Dit is ook zo voor zoekmachine optimalisatie. Er zijn enorm veel dingen die je te weten kunt komen over jouw doelgroep als je SEO en Google Analytics met elkaar combineert. In Analytics kun je verschillende overzichten creëren die je veel kunnen vertellen over het online gedrag van jouw bezoekers. Met deze inzichten kun je verbeteringen doorvoeren.

5. Long tail zoekwoorden

Tijdens het creëren van content houd je je bezig met de doelgroep die je aan wilt spreken. Het is belangrijk dat de inhoud maar een paar specifieke zoekwoorden bevat. Als je kiest voor SEA, dan zullen de gekozen zoekwoorden kort zijn, kortere woorden hebben namelijk een hoger zoekvolume. Omdat het zoekvolume hoger is, zal er dus ook meer concurrentie zijn. Dit zorgt ervoor dat SEA steeds prijziger wordt. Als je de focus legt op meerdere long tail zoekwoorden kun je uiteindelijk hetzelfde bereiken.

6. SEO kost geen geld

SEO is gratis. Wel is het nodig om veel tijd te investeren om zo meer kennis te krijgen wat betreft zoekmachine marketing.

7. Geen zorgen over een budget

Je hoeft je geen zorgen te maken over een budget. Als je gebruikt maakt van SEA zul je regelmatig een budgetplan op moeten stellen. De betaalde promotie zal dan ook de enige reden zijn waarom een website meer bezoekers heeft en is zo erg afhankelijk. Als de SEO optimaal is, en je hebt een hogere positie bereikt dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over een budget.

8. Een organische positie wordt als vertrouwelijk ervaren

Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen eerder op links klikken die op een organische wijze boven in de zoekresultaten verschijnen. Dit komt doordat dit soort links meer vertrouwen wekt. Als je investeert in SEA en door middel van AdWords bovenaan de zoekresultaten verschijnt, is het dus nog maar de vraag of dit het gewenste effect heeft.

9. Je bent zelf verantwoordelijk voor de SEO

Je hebt zelf directe invloed op SEO via links. Inkomende links en uitgaande links zijn beide van belang. Het is vooral belangrijk op te letten op de kwaliteit van een link, dit kan niet vaak genoeg gezegd worden. Het is niet logisch om via een website van een bouwmarkt terecht te komen op een website van een schoonheidsspecialist. Een betere kwaliteit van links kan leiden tot een hogere autoriteit, en dat is wat we willen.

10. Alleen gewenst verkeer naar een website leiden  

De bounce ratio van een website kan een grote invloed hebben op SEO. Dit komt door het algoritme van een zoekmachine. De bounce ratio geeft weer hoeveel mensen een website meteen weer verlaten na het bekijken van een pagina. De zoekmachine weet natuurlijk niet of een bezoeker wel degelijk opzoek was naar deze specifieke website. Mensen die niet behoren tot de doelgroep zullen vaak snel de website verlaten. Daarom is het belangrijk om vooral verkeer naar een website te leiden dat relevant is. Zo voorkom je dat je wordt afgerekend op een hoge bounce ratio.

11. Google AdWords gaat steeds meer kosten

Een voordeel dat niet zo voor de hand ligt, zijn de stijgende prijzen van AdWords. Dit betekent dat het investeren in SEA steeds prijziger wordt. SEO is gratis, en je zult dus geen last hebben van prijsstijgingen. Dit geeft meer zekerheid en kan op lange termijn zeker baten.

12. Je houdt je bezig met meerdere zoekmachines  

Als je kiest voor SEO dan zul je alles in het werk zetten om de gewenste positie te bemachtigen in zoekresultaten. Dit heeft niet alleen effect op maar één zoekmachine. Er is een enorm grote kans dat als je een hoge positie bereikt in de zoekresultaten van Google, dit ook zo is in andere zoekmachines. Dit geldt niet voor SEA. Alle zoekmachines hebben een ander platform voor adverteren ontwikkeld. Het kan erg stressvol zijn om per zoekmachine een budget en advertentieplan op te stellen.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Nadelen van SEO

1. Je hebt veel kennis nodig

Het toepassen van SEO is erg gecompliceerd. Vooral als je eigenlijk helemaal niet zo bekend bent met alle termen kan het erg lastig zijn om te beginnen. Het kan daarom voor bedrijven handiger zijn om SEO uit te besteden. Zo kun je veel tijd besparen die geïnvesteerd kan worden in de andere bezigheden die van belang zijn voor een bedrijf.

2. Er zijn constante ontwikkelingen in SEO

De algoritmes die voor zoekmachines ontwikkeld worden, veranderen regelmatig. Deze aanpassingen zorgen ervoor dat je altijd up-to-date moet blijven wat betreft zoekmachine optimalisatie. Je zult je constant bezig moeten houden met de nieuwste veranderingen in de algoritmes, dit kan veel tijd kosten.

3. Je zult veel tijd en energie aan SEO besteden

Het fijne aan SEO is dat er geen kosten aan verbonden zijn. Toch is een groot nadeel dat veel tijd en energie verloren gaat aan het opzetten van de optimale SEO-strategie. Er is veel geduld nodig, en er moeten veel overwogen beslissingen gemaakt worden. Je zult er dan ook ruim de tijd voor moeten nemen om het allemaal op te zetten. Ook wanneer de gewenste positie bereikt is, zul je constant moeten investeren in het behouden van deze positie.

4. Het duurt even voordat het resultaat zichtbaar is  

Het duurt een tijd voordat een pagina op een hoge positie in een zoekmachine terecht komt. Ook als de content van goede kwaliteit is en meerdere factoren in orde zijn, ben je niet verzekerd van een hogere positie. Dit heeft te maken met veel aspecten. Vooral de indexering van de zoekmachines hebben hier invloed op. Het kan weken, en soms maanden duren voordat het harde werk zich loont.

Ontvang gratis een offerte om jouw bedrijf te laten groeien!

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Er zijn duidelijke verschillen tussen SEO en SEA. Zo richt SEO zich voornamelijk op een organische manier van het behalen van een goede positie in de zoekresultaten. Anderzijds kom je door middel van SEA ook op bovenaan de zoekresultaten terecht maar dan tegen betaling. Er zijn echter nog veel meer verschillen die belangrijk zijn om te weten voordat je een strategie kiest.

1. Er zijn kosten aan SEA verbonden

We hebben het al gehad over de kosten die bij een SEA-strategie komen kijken. Zo betaal je om een hoge positie te behalen in een zoekmachine. De hoogte van de betaling hangt af van verschillende aspecten. Je kunt namelijk kiezen voor verschillende manieren om te adverteren. Zo kun je kiezen voor cost per click. Dit betekent dat je betaalt voor elke keer dat er op de geadverteerde link wordt geklikt. Hoeveel een klik kost hangt af van de gebruikte zoekwoorden. Een groter zoekvolume betekent dan ook dat er hogere kosten aan verbonden zijn. Je kunt een maximaal bedrag per maand instellen, zo zorg je ervoor dat de kosten niet de spuigaten uitlopen. Je zult ook rekening moeten houden met een begintarief. Daartegenover kost SEO geen geld, je hoeft er alleen tijd en energie aan te besteden.

2. Meteen het gewenste resultaat  

Het fijne aan SEA is dat je vrijwel direct een goed resultaat kunt behalen. De kans is dan ook groot dat je direct veel meer verkeer op een website genereert, en dit is natuurlijk het doel. Het nadeel is wel dat je aan het einde van een opgezette campagne een groot deel van dit verkeer zult verliezen. Er zit een hoog prijskaartje aan een constante blootstelling aan de gewenste doelgroep. Als je kiest voor SEO, kan het weken, soms wel maanden duren voordat het gewenste doel bereikt is. Dit kan erg frustrerend zijn, maar wanneer het doel eindelijk bereikt is, geeft dit veel voldoening. De kans is minder groot dat je de behaalde positie verliest. Dit kan dus in op lange termijn de beste uitkomst zijn.

3. Hoe behaal je de beste positie in Google?

Als je geld investeert in SEA ben je verzekerd van een plaats bovenaan de pagina. Er is dus een hoge kans dat er op jouw link geklikt wordt. Als je SEO gebruikt zul je niet meteen op die eerste pagina komen te staan. De kans is veel kleiner dat mensen doorklikken naar de tweede pagina, daarom kan het in het begin lastig zijn om online bezoekers te werven.

4. De gegevens meten

SEO kost veel tijd, en het is daarom ook lastig om direct te zien wat al die moeite oplevert. Je kunt natuurlijk wel informatie inwinnen door te kijken naar de stijging in bezoekers, maar het is moeilijk om erachter te komen wat de directe oorzaak geweest is voor de stijging. Er zijn namelijk honderden verschillende factoren die hier voor verantwoordelijk kunnen zijn. SEA is wat dat betreft veel duidelijker. Je betaalt voor een campagne en kunt meteen zien wat dit opgeleverd heeft. Het is dus veel gemakkelijker om de winst te achterhalen.

SEO door Equote.nl

De invloed van online marketing wordt steeds groter. Het is dan ook cruciaal om te investeren in een optimale online marketingstrategie, dit kan namelijk echt het verschil maken. Wel is het belangrijk om gestructureerd en weloverwogen te werk te gaan. Wij van Equote.nl kunnen je helpen bij het opzetten van een gerichte digitale marketingstrategie. Met behulp van een QuickScan kunnen we je vrijblijvend een overzicht bieden naar de mogelijkheden die passen bij jouw bedrijf. We zullen je vragen naar de huidige marketingmiddelen die je gebruikt. Ook zijn we benieuwd naar wat de actuele situatie is en natuurlijk de gewenste uitkomst.

Ben je benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Doe dan nu de QuickScan!

Benieuwd wat er voor jouw bedrijf mogelijk is? Doe de Gratis Quickscan!