De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een bedrijf om potentiële klanten te werven, dit geldt voor zowel online als offline verkoop. Het doel is natuurlijk om zoveel mogelijk interesse op te wekken bij het publiek en zo mensen aan te sporen om een product te kopen of een service te benutten. Als een klant veel interesse heeft, dan leidt dit natuurlijk sneller tot een aankoop. Online zijn er veel verschillende tactieken om de aandacht te trekken.
Het aantrekken van klanten in de praktijk
Je kunt je eigen product of service op verschillende manieren aan de man brengen. Je kan nog zo’n goed product hebben, maar vaak is er een doordachte strategie nodig om genoeg kopers aan te trekken. De aanpak zal natuurlijk afhangen van de wijze van adverteren, zet je een online marketing strategie op? Of ga je juist in zetten op de traditionele marketing vormen. Als je voor online marketing kiest raden we je aan om te investeren in het optimaliseren van jouw positie binnen de welbekende zoekmachines. We zien namelijk dat er op deze wijze veel potentiële klanten aangetrokken worden.
Manieren om het succes te vergroten
We zullen nu enkele methodes met je bespreken waarvan wij weten dat ze wel degelijk een grote invloed hebben op potentiële klanten. Zo kun je zelf meteen aan de slag.
SEO
SEO staat ook wel voor Search Engine Optimization. Je kiest er met deze methode voor om te investeren in de online vindbaarheid van een website. Als het gemakkelijker is voor klanten om een bepaalde website te vinden, dan is er ook een grotere kans dat er meer verkeer aan getrokken word. Meer verkeer kan een stijging in het aantal klanten betekenen.
Backlinken
Je kunt ook gebruik maken van backlinking. Zo zou je een grote website met veel bezoekers kunnen benaderen en vragen of ze een link van jouw site willen plaatsen. Zo kun je er via via voor zorgen dat je meer bezoekers werft. Zorg er natuurlijk wel voor dat er ook iets in zit voor de externe partij.
Mailings
Door middel van mailings kunnen bezoekers regelmatig op de hoogte gehouden worden. Dit is fijn voor de bezoeker, want zo worden aanbiedingen en aanvullende informatie kenbaar gemaakt. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om een maandelijkse of zelfs wekelijkse nieuwsbrief op te zetten. Houd wel rekening met de regels die hiervoor opgesteld zijn. Je kunt namelijk volgens de wet geen ongevraagde e-mails meer versturen.
Social media
De laatste methode gaat natuurlijk over social media. Het inzetten van social media om klanten aan te trekken is wordt natuurlijk veel gedaan. Er zijn enorm veel manieren om via social media meer klanten te werven. Je kunt natuurlijk regelmatig content posten, maar ook samenwerkingen met externe partijen die veel bereik hebben kan tot een hoge aantrekkingskracht leiden.
We geven je nog een controversiële tip. Het kan namelijk in je voordeel werken als je een spraakmakende boodschap deelt. Doe dit wel met mate en zorg dat dit deel uitmaakt van een doordachte strategie. De spraakmakende boodschap kan heel populair zijn onder de eigen doelgroep, maar ook negatieve aandacht kan bijdragen aan de aantrekkingskracht van een pagina. We zien vaker dat bedrijven bepaalde foutjes maken, die achteraf gepland bleken te zijn om zo de aandacht te vergroten. Nogmaals, wees hier voorzichtig mee!
Aftersale, haal het beste uit je klant door er 100% voor te gaan
Het proces van aftersales bestaat dus uit meerdere verschillende aspecten. Een klant schaft bijvoorbeeld een [...]
AIDA-model, hulp bij het verkopen
Het AIDA-model geeft de bepaalde stappen die een koper onderneemt om een product of dienst [...]
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]