Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. Accelerated Mobile Pages, ook wel AMP, is hier een van. Het open source project is ontwikkeld door Google en kan gebruikt worden om de inhoud van een website te optimaliseren. Daarnaast kan het gebruikt worden om advertenties te perfectioneren. Dat is het fijne aan deze tool, het kan door website ontwikkelaars gebruikt worden met betrekking tot verscheidene diensten. Het programma kan gelinkt worden aan zowel zoekmachines als social media.
Snelle indexatie door AMP
Al sinds 2015 is het mogelijk om van dit gebruik te maken van het programma. Het is ontwikkeld door Google samen met het Europese Nieuws Initiatief. Ook zijn er vele anderen die meedenken in de ontwikkeling van deze open source tool, bedrijven als LinkedIn, WordPress en Twitter. Simpel gezegd, zorgt AMP ervoor dat alle soorten webpagina’s gemakkelijker te indexeren zijn. Ook worden deze pagina’s toegevoegd aan de Google AMP cache. De pagina’s zijn geoptimaliseerd, dit zorgt ervoor zorgt dat ze veel sneller laden als de normale versies van een webpagina. Het enige nadeel is dat het vrij eenvoudig is om via AMP persoonlijke informatie te verkrijgen van bezoekers, hier kan misbruik van gemaakt worden.
Uitzonderingen als Facebook en Apple
Er zijn veel derde partijen die deel uitmaken van AMP, toch zijn er ook uitzonderingen. Facebook en Apple hebben namelijk beide een aparte versie van AMP, ook deze versies zijn beschikbaar sinds 2015. In tegenstelling tot AMP werkt Facebook met Facebook Instant Articles en Apple met Apple News, beide systemen zijn niet in tegenstelling tot AMP niet voor iedereen beschikbaar.
Meer inkomsten door AMP
Het is dus zo dat AMP sneller te vinden zijn voor bezoekers. Toch kan het zo zijn dat de conversie niet optimaal is, dit is vaak hoger bij de standaard versie van een pagina. Om dit probleem te verhelpen is er een nieuw aspect ontwikkeld, de AMP Ads. Met behulp van deze functie is het eenvoudiger om te adverteren op dit soort pagina’s, terwijl een snellere laadtijd en de verhoogde vindbaarheid behouden worden.
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]