Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. Wanneer je wilt adverteren, kun je een advertentieset creëren dat voldoet aan jouw eisen. Zo kun je ervoor zorgen dat de juiste doelgroep aangesproken wordt. Per advertentie of advertentiegroep kun je een set instellen, zo kan een algehele campagne tegelijkertijd verschillende doelgroepen aanspreken.
Een advertentieset bestaat uit verschillende onderdelen. Je kunt bijvoorbeeld de geografische locatie van jouw doelgroep specificeren, de leeftijd van jouw beoogde doelgroep en het geslacht. Zo kun je op eenvoudige wijze gericht adverteren. Een ander voordeel is dat je met een budget kunt werken. Op basis van een door jou bepaald budget wordt de eventuele looptijd van een advertentie weergegeven, zo kun je erachter komen of je een hoger budget nodig hebt voor een langere looptijd of dat het budget voldoende is.
Wanneer je wilt adverteren via Facebook, dan zijn er drie punten van belang:
- De campagne: Het doel va

- n een advertentie/advertenties
- De advertentie: De inhoud van een advertentie in de vorm van een video, tekst of afbeelding.
- De advertentieset: De doelgroep die je aan wilt spreken, het budget en de looptijd van een campagne.
Een advertentieset maken in vijf simpele stappen
- Bepaal de doelgroep die je wilt aanspreken
- Bepaal het budget voor de campagne
- Bepaal wanneer een advertentie weergeven wordt en over welke periode
- Creëer een advertentie die past bij de gekozen doelgroep
- Je kunt er voor kiezen om een bod in te stellen, dit kan bijdragen aan een adverteerstrategie.
Een advertentieset bewerken

Het fijne aan deze vorm van adverteren is dat een strategie op elk moment aangepast kan worden. Zo kun je met behulp van eerdere data een betere strategie ontwikkelen. Deze aanpassingen kunnen meteen gemaakt worden, maar het is ook mogelijk om deze op te slaan voor een later moment.
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]