Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. Wanneer je wilt adverteren, kun je een advertentieset creëren dat voldoet aan jouw eisen. Zo kun je ervoor zorgen dat de juiste doelgroep aangesproken wordt. Per advertentie of advertentiegroep kun je een set instellen, zo kan een algehele campagne tegelijkertijd verschillende doelgroepen aanspreken.
Een advertentieset bestaat uit verschillende onderdelen. Je kunt bijvoorbeeld de geografische locatie van jouw doelgroep specificeren, de leeftijd van jouw beoogde doelgroep en het geslacht. Zo kun je op eenvoudige wijze gericht adverteren. Een ander voordeel is dat je met een budget kunt werken. Op basis van een door jou bepaald budget wordt de eventuele looptijd van een advertentie weergegeven, zo kun je erachter komen of je een hoger budget nodig hebt voor een langere looptijd of dat het budget voldoende is.
Inhoud
Wanneer je wilt adverteren via Facebook, dan zijn er drie punten van belang:
- De campagne: Het doel va

- n een advertentie/advertenties
- De advertentie: De inhoud van een advertentie in de vorm van een video, tekst of afbeelding.
- De advertentieset: De doelgroep die je aan wilt spreken, het budget en de looptijd van een campagne.
Een advertentieset maken in vijf simpele stappen
- Bepaal de doelgroep die je wilt aanspreken
- Bepaal het budget voor de campagne
- Bepaal wanneer een advertentie weergeven wordt en over welke periode
- Creëer een advertentie die past bij de gekozen doelgroep
- Je kunt er voor kiezen om een bod in te stellen, dit kan bijdragen aan een adverteerstrategie.
Een advertentieset bewerken

Het fijne aan deze vorm van adverteren is dat een strategie op elk moment aangepast kan worden. Zo kun je met behulp van eerdere data een betere strategie ontwikkelen. Deze aanpassingen kunnen meteen gemaakt worden, maar het is ook mogelijk om deze op te slaan voor een later moment.
Bezoekersloyaliteit
Wanneer je een website bezoekt en hier erg over te spreken bent, is er een [...]
Bezoekersstatistieken monitoren voor optimalisaties
Om een website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren om zo een beoogd doel te [...]
Benchmarking, succes meten met een strategie
De term benchmarking komt je misschien niet onbekend voor, het principe wordt namelijk veel gebruikt [...]
Bereik, wat is het en hoe vergroot je het?
Wanneer we het hebben over het bereik van iets, dan gaat het over de hoeveelheid [...]
Bestemmingspagina
Wanneer je op een link hebt geklikt, in de vorm van een banner of een [...]
B2B (Business to Business)
De afkorting B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt gebruikt om de onderlinge [...]
Augmented reality
Er zijn veel recente innovatieve ontwikkelingen in online marketing die een groot verschil kunnen maken [...]
Average page depth
Er zijn meerdere aspecten waarop gelet kan worden als het gaat om de kwaliteit en [...]
ATR methode, 1 van de manieren om klanten te werven
Het werven van klanten kan erg lastig zijn. Gelukkig zijn er veel methodes die hier [...]