Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie die een advertentie plaatst, noemen we ook wel een adverteerder. Door het plaatsen van advertenties worden er inkomsten gegenereerd via verschillende kanalen. Niet alleen in de nieuwe media wordt er veel geld verdiend door middel van adverteren. Ook traditionele media heeft adverteren als een van de belangrijkste inkomstenbronnen. Een publisher zorgt ervoor dat de geplaatste informatie terecht komt bij een gerichte doelgroep. Er bestaan verschillende advertentienetwerken die er voor zorgen dat de informatie op een zo groot mogelijke schaal verspreid wordt.
Inhoud
Gericht adverteren
Advertenties kunnen ingezet worden om zo producten en diensten aan de man te brengen. Het merendeel van alle advertenties bevat dan ook vaak een commerciële boodschap. Wanneer er een advertentie geplaatst wordt, dan staat hier natuurlijk wel iets tegen over, een betaling. Tegenwoordig is het steeds makkelijker om een gerichte doelgroep aan te spreken via nieuwe media. Vaak wordt een publisher aangesteld voor het verspreiden van de advertenties. Wanneer deze verspreiding gericht is op een bepaalde doelgroep leidt dit vaker tot een conversie, dan wanneer er geen gerichte strategie gebruikt wordt.
Inschakelen van een netwerk
Mocht je geïnteresseerd zijn in online adverteren dan kun je opzoek gaan naar een advertentienetwerk. Dit netwerkt zorgt ervoor dat adverteerders in contact komen met zogenaamde publishers, de pagina’s die advertenties plaatsen. Dit kan je een hoop werk en tijd besparen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om te investeren in Search Engine Advertising. Deze vorm van adverteren zorgt ervoor dat wanneer een zoekopdracht ingevoerd wordt, gerelateerde pagina’s met hun advertenties bovenaan de zoeklijst verschijnen. Wanneer er een term in gevoerd wordt als ‘schoenen kopen’, dan verschijnen winkels als Scapino en van Haren direct bovenaan.
Via traditionele media gericht adverteren
Toch kan er ook via traditionele media redelijk gericht geadverteerd worden. Zo zullen grote uitgevers uit de media industrie het aanbod aanpassen aan het publiek. Kranten kunnen op een eenvoudige wijze een bepaalde doelgroep aanspreken, dit heeft vaak vooral te maken met de locatie van een doelgroep. Zo kunnen er gerichte campagnes opgezet worden die bijvoorbeeld alleen in een lokale of regionale krant geplaatst worden. Ook kunnen bijvoorbeeld banners op de website van een nationale krant afgestemd worden op de IP-adressen van bezoekers die in een bepaalde regio wonen, zo kan er gericht geadverteerd worden.
Bezoekersloyaliteit
Wanneer je een website bezoekt en hier erg over te spreken bent, is er een [...]
Bezoekersstatistieken monitoren voor optimalisaties
Om een website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren om zo een beoogd doel te [...]
Benchmarking, succes meten met een strategie
De term benchmarking komt je misschien niet onbekend voor, het principe wordt namelijk veel gebruikt [...]
Bereik, wat is het en hoe vergroot je het?
Wanneer we het hebben over het bereik van iets, dan gaat het over de hoeveelheid [...]
Bestemmingspagina
Wanneer je op een link hebt geklikt, in de vorm van een banner of een [...]
B2B (Business to Business)
De afkorting B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt gebruikt om de onderlinge [...]
Augmented reality
Er zijn veel recente innovatieve ontwikkelingen in online marketing die een groot verschil kunnen maken [...]
Average page depth
Er zijn meerdere aspecten waarop gelet kan worden als het gaat om de kwaliteit en [...]
ATR methode, 1 van de manieren om klanten te werven
Het werven van klanten kan erg lastig zijn. Gelukkig zijn er veel methodes die hier [...]