Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we ook wel acquisitie plegen. Je zult mensen moeten interesseren om er zo voor te zorgen dat iemand een aankoop doet, of een opdracht binnenhaalt. Dit hoort bij het ondernemerschap, zo kun je ervoor zorgen dat een bedrijf succesvol wordt. Natuurlijk is het ook belangrijk dat de behaalde positie behouden wordt. In de online marketing sector zijn door de jaren heen veel verschillende strategieën ontwikkeld die ervoor zorgen dat je jouw doelgroep kunt bereiken.
Een onderneming kan alleen bestaan als er genoeg klanten zijn die een product of dienst afnemen. Met behulp van internet kan het werven van klanten op verscheidene manieren aangepakt worden. Het gaat hierbij niet alleen om het resultaat, de acquisitie zelf maar ook om de stappen die tot een acquisitie leiden.
Hulp bij een acquisitie rapport
Met behulp van Google Analytics is het eenvoudig om inzicht te krijgen in de data van een website. Er wordt namelijk standaard een acquisitie rapport opgesteld, dit scheelt je dus veel tijd. Dit rapport bestaat uit 10 categorieën:
- Overzicht
- Kanalen
- Alle traffic
- Doorverwijzingen
- Campagnes
- Keywords
- Kostenanalyse
- Ads
- Sociaal
- Zoekmachine optimalisatie
Optimaliseren met behulp van de ABC-Cyclus
Om een zo goed mogelijk resultaat te behalen, zal het proces van het plegen van acquisities geoptimaliseerd moeten worden. Door naar de Acquisition-Behavior-Conversion Cyclus te kijken kun je erachter komen hoe bezoekers op jouw pagina terecht komen en wat ze precies doen. Ook kun je erachter komen of het bezoek heeft geleid tot een aankoop, een inkomende opdracht of een aanmelding voor een nieuwsbrief. Zo kun je analyseren welke aspecten verbeterd kunnen worden.
Het verschil tussen koude acquisities en warme acquisities
Als we het hebben over een koude acquisitie betekent dit dat er een acquisitie gepleegd is door een nieuwe klant. Dit terwijl warme acquisities worden gepleegd door al bestaande klanten. Het doel is om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk warme acquisities gepleegd worden. Het is namelijk vaak zo dat het werven van nieuwe klanten meer energie kost als het behouden van bestaande klanten. Bestaande klanten kunnen behouden worden door betere producten en diensten aan te bieden, we noemen dit ook wel upselling. Het overhalen van nieuwe klanten is lastiger, toch zal hier ook in geïnvesteerd moeten worden om de toekomst van een onderneming te verzekeren.
Aftersale, haal het beste uit je klant door er 100% voor te gaan
Het proces van aftersales bestaat dus uit meerdere verschillende aspecten. Een klant schaft bijvoorbeeld een [...]
AIDA-model, hulp bij het verkopen
Het AIDA-model geeft de bepaalde stappen die een koper onderneemt om een product of dienst [...]
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]