Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van de pagina dat je ziet het gedeelte dat we ‘Above The Fold’ noemen. Het is een erg belangrijke plaats voor marketeers, bezoekers zien dit gedeelte namelijk bij het openen van een pagina. Als we wat genuanceerder gaan kijken dan zijn de eerste 600 pixels aan de bovenzijde van de pagina ook wel de Above The Fold.
Het is dus belangrijk dat deze informatie het publiek aanspreekt, omdat je er niet zeker van bent dat bezoekers nog naar beneden scrollen. In een oogopslag zul je bezoekers moeten interesseren. Dit gedeelte van een pagina heeft veel invloed op de conversie van een pagina. Het is dan ook van belang dat dit er zo optimaal mogelijk uit komt te zien, dit kun je doen door te investeren in conversie optimalisatie.
Oorsprong Above The Fold
Letterlijk vertaald betekent ‘Above The Fold’ ook wel ‘boven de vouw’. Deze vouw verwijst eigenlijk naar de vouw van een krant. In een winkel is alleen de eerste gevouwen pagina van een krant te zien voor passerende klanten. Het is dan ook van belang dat de informatie die wordt weergegeven op deze pagina aantrekkelijk is. Zo kun je meer kranten verkopen. Je kunt een online pagina van nu dus eigenlijk vergelijken met een krant. Tegenwoordig doen marketing specialisten er alles aan om Above The Fold te informeren om zo mensen te stimuleren om op een pagina te blijven zodat dit kan leiden tot conversie.
Grootte van een pagina
Over het algemeen worden zoals eerder vermeld de eerste 600 pixels als above the fold gezien. Dit formaat is gebaseerd op de monitor van een doorsnee computer. Tegenwoordig worden steeds meer mobiele telefoons gebruikt. Er zijn nu veel verschillende pagina indelingen, dit zorgt voor een enorme uitdaging voor Online marketing specialisten omdat hierdoor het gedeelte Above The Fold steeds onduidelijker wordt. Vaak worden bij mobiele versies de advertenties aan de bovenzijde van een pagina weergegeven. Zorg er dus voor dat er altijd bondige en interessante informatie weergegeven wordt Above The Fold.
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]