Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal heeft de omgeving grote invloed op de aantrekkelijkheid van een locatie. Deze term komt vooral voor in de detailhandel of bij zakelijke dienstverlening. Zo zul je er als winkel baat bij hebben dat je een pand hebt kunnen bemachtigen in een bekende winkelstraat. Als je een kantoorpand bezit, dan zul je er juist opletten dat de locatie eenvoudig te bereiken is voor medewerkers en klanten. Het online koop gedrag van mensen heeft invloed op deze A-locaties, wil je weten hoe? Lees dan verder!
Locatie mogelijkheden
Er zijn in totaal vier verschillende categorieën wat betreft aantrekkelijke locaties voor winkels. Zo is A1 de hoogste categorie, als de locatie van jouw winkel hieronder valt, betekent dat dat jouw winkel te vinden is in een binnenstad. De winkel zal dus makkelijk te bereiken zijn voor winkelend publiek. A2 is de tweede categorie, dit betekent dat de locatie zich aan de rand van een stad bevindt. Je zult je moeten afvragen welk publiek je aan wilt trekken, en of de locatie van jouw onderneming hier aan zal moeten bijdragen of niet. B en C locaties bevinden zich op geheel andere plekken en deze waren vroeger dan vaak ook aantrekkelijker voor ondernemingen die niet afhankelijk waren van langslopend publiek. Al deze categorieën vervagen een beetje, deze verschuiving heeft vooral te maken met de mega opkomst van webshops. Winkels maken in de drukkere gebieden dan ook steeds vaker plaats voor horeca of concepten gericht op recreatie.
Webshops van bekende winkelketens
Het gebeurt steeds vaker dat al bestaande winkels een webshop lanceren. Dit wordt natuurlijk gedaan met een reden, er zijn dan ook veel winkels die een indrukwekkende tactiek ontwikkeld hebben. We nemen er een paar met je door. Denk bijvoorbeeld aan HEMA, het is bijna jouw verjaardag en je wilt een taart bestellen. Deze taart kan alleen opgehaald worden, zodra jij je taart op haalt, en je er toch al bent, neem je ook even een extra zak chips mee en een flesje wijn. Zo word je er onbewust ingeluisd en hoeft HEMA geen energie te steken in een bezorgservice. Ook heeft bijvoorbeeld coolblue een toffe strategie. Zo heeft coolblue een grote webshop en bezit het bedrijf een aantal panden. Deze panden staan in B of C locaties, zo kunnen grote kosten bespaard worden. Tegelijkertijd kun jij lekker vanaf de bank een online bestelling doen. Op deze manier is het mogelijk voor coolblue om een voordelige online en offline service met elkaar te combineren.
Een online domein met veel bekendheid wordt ook wel een A-locatie genoemd. Deze term wordt vooral gebruikt in de handel van domeinnamen. Domeinen met een A-locatie zijn dan ook het populairst. Je kunt de veel bezochte websites dus eigenlijk precies vergelijken met een veel bezochte winkel in een drukke winkel straat.
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]