Het kiezen van de juiste SEO strategie voor een website kan een lastige taak zijn. Er bestaan zoveel tactieken die allemaal hun vruchten af lijken te werpen. Het is van groot belang dat een strategie tactisch gekozen wordt en in balans is. Alhoewel er door de jaren heen al enorm veel veranderingen hebben plaatsgevonden op het net, vergeten we vaak dat de eerste website pas in 1991 online gezet werd. Veel marketing experts zijn van mening dat er in 1997 pas sprake was van de eerste SEO gerelateerde praktijken, omdat toen de eerste online zoekmachine werd gelanceerd. In de paar decennia dat het internet bestaat is er al zo enorm veel veranderd. Door deze veranderingen hebben we kunnen zien dat SEO tactieken erg snel verouderen. We zien zelfs dat bepaalde tactieken in deze tijd juist meer schade aanrichten dan dat ze op een efficiënte manier bijdragen aan optimalisatie. Daarom willen we je graag meer vertellen over deze verouderde SEO strategieën, om te voorkomen dat je met goede intenties onnodige schade aanricht.
Inhoud
Hoe zorg je ervoor dat je geen verouderde SEO strategieën gebruikt?
Het is in de SEO industrie vooral van belang om up-to-date te blijven. Het algoritme van een zoekmachine als Google wordt met regelmaat geüpdatet. Zo wordt de gebruikersvriendelijkheid van een zoekmachine steeds meer geoptimaliseerd. We raden je dus aan om goed op de hoogte te blijven van alle veranderingen in het algoritme, de aanpassingen wat betreft de richtlijnen van een zoekmachine en nieuwe SEO tactieken. Dit kun je doen door geregeld op gerenommeerd websites te kijken die SEO gerelateerde artikelen plaatsen. Vele concurrenten zullen ook proberen om zoveel mogelijk aanpassingen te doen die op dat moment relevant zijn, om een positie te behouden is het dus van belang dat je dit zelf ook doet.
Daarnaast worden nieuwe algoritmes zo gecreëerd dat dit tot beter passende zoekresultaten leidt voor een gebruiker. Om dit te kunnen bewerkstelligen is het van belang om al vroeg in het proces alles wat dit in de weg staat te elimineren. Vaak gaat het om spam of andere aspecten van lage kwaliteit.
Zoekwoorden
Onder dit kopje vallen meerdere tactieken die niet meer relevant zijn. Nog veel marketing professionals begrijpen niet volledig hoe zoekwoorden het beste ingezet kunnen worden. Hierbij kan het gaan om het gebruik van irrelevante zoekwoorden, onnodige aanpassingen die gemaakt worden omdat men zich richt op de dichtheid van zoekwoorden en bijvoorbeeld het welbekende keyword stuffing. We zullen alle drie tactieken kort met je bespreken om je te laten zien dat dit cruciale fouten zijn.
Verkeerd gebruik van zoekwoordtargeting
Veel SEO professionals richten hun aandacht op de zoekwoorden die ze hebben kunnen identificeren in een zoekwoordenonderzoek. Vervolgens wordt er content gecreëerd en wordt er gezorgd dat een bepaalde boodschap zo overgebracht wordt dat het binnen dit kader valt.
Het gevaar hierbij is dat de content vaak gebaseerd is op de zoekwoorden die het zou moeten representeren, terwijl deze gewoonweg niet goed afgestemd zijn. Dit komt doordat de focus nog te vaak ligt op zoekwoorden met een hoog zoekvolume om zo meer zichtbaarheid te kunnen genereren. Ook de intentie van de gebruikers die zoeken op dit zoekwoord wordt meestal niet genoeg in acht genomen, terwijl dit juist het verschil kan maken. Het logische resultaat is vervolgens dat de content niet inspeelt op de interesse van gebruikers en daarmee geen tot weinig verkeer aantrekt. Dit is natuurlijk zonde van alle tijd en moeite die gestopt is in het creëren van sterke content waarbij de echte boodschap niet overkomt omdat het verkeerd getarget is.
Het is dus niet de bedoeling dat je je gaat richten op zoekwoorden met een hoog zoekvolume om de zichtbaarheid van een website te verhogen. Dit wordt gezien als misleiding voor gebruikers en kan ook zo bestempeld worden door een zoekmachine. Helaas kan dit leiden tot grote problemen, omdat misleiding onder black hat SEO valt. Iets waarmee je als goedlopende website zeker niet geassocieerd wilt worden.
Dichtheid van zoekwoorden
Een andere verouderde SEO strategie is het hebben van een extreme focus op het behalen van een bepaalde dichtheid van zoekwoorden. Het klopt, dat dit aspect jaren geleden zeker een grote rol speelde. Tegenwoordig is dit iets waar zoekmachines als Google geen grote waarde meer aan hechten in het bepalen van de meest relevante zoekresultaten voor een zoekopdracht. Dit resultaat wordt bepaald op basis van honderden aspecten, daarom is het belang van de dichtheid van zoekwoorden sterk gereduceerd. Alhoewel de zoekwoorden nog wel van belang zijn met betrekking tot het thema van een website, tellen ze niet meer zo zwaar mee wat betreft de ranking van een zoekmachine. Tegenwoordig zijn dit vooral aspecten als de kwaliteit van de inhoud of bijvoorbeeld de manier waarop een website zich uitdraagt naar de buitenwereld.
Keyword stuffing
Dit was voor langere tijd één van de meest gebruikte SEO tactieken, toch is keyword stuffing tegenwoordig een verouderde methode. Bij keyword stuffing gaat het erom om een grote hoeveelheid aan kwalitatief goede zoekwoorden in een website te verwerken. Zo had je de mogelijkheid om door een sterke targeting strategie een hogere positie te kunnen bemachtigen in de zoekresultaten. Vaak werden sterke zoekwoorden en al hun mogelijke variaties verwerkt in de footer van een webpagina. Een andere tactiek was om de kleur van de toegevoegde zoekwoorden te veranderen in de kleur van de achtergrond van een webpagina. Zo waren de willekeurig geplaatste zoekwoorden niet storend voor bezoekers, maar konden ze toch meetellen voor een zoekmachine. Voor enige tijd werden met een soortgelijke tactiek links geplaatst die zo verdoezeld konden worden.
Deze tactiek heeft alleen in de beginjaren van SEO gewerkt, totdat de zoekmachine dit als onnatuurlijk heeft gecategoriseerd. Het is eigenlijk te goed om waar te zijn, daarom werden er binnen korte tijd al aanpassingen gemaakt. Keyword stuffing kan serieuze nadelige gevolgen hebben, omdat het behoort tot de categorie manipulatie en dit kan het gevolg hebben dat de waarde van bepaalde inhoud daalt. Het is belangrijk dat je je goed blijft bedenken dat je voor mensen schrijft, niet voor zoekmachines. Toch zijn er nog steeds websites die gebruik maken van keyword stuffing met simpele zoekwoorden, dit lijkt dan ook te werken. Dit kan met opzet gedaan zijn, maar ook op natuurlijke wijze hebben plaatsgevonden. In dit geval zal een zoekmachine dan ook niet ingrijpen, dit heeft vooral te maken met de toegevoegde waarde die het zou kunnen hebben voor gebruikers.
Schrijven voor een zoekmachine
We hebben het eerder al even aangehaald, schrijf voor mensen, niet met de intentie om de crawlers van een zoekmachine te manipuleren. Dit lijkt erg simpel, maar in de praktijk blijkt dat dit toch vaak gedaan wordt. Dit komt met name omdat schrijven eigenlijk geen deel uitmaakt van onze natuur en een zoekmachine is hier ook van op de hoogte. Wanneer we content voor een website schrijven zul je zien dat we het belangrijk vinden dat de juiste benaming gebruikt wordt, in de juiste hoeveelheid en de juiste variaties er van. Dit zorgt ervoor dat een tekst duidelijk wordt en dat alle belangrijke aspecten er in verwerkt zijn. Wanneer een website dan gecrawld wordt en een zoekmachine ziet dat een zoekwoord vaak herhaald wordt, dat er verschillende versies van een woord gebruikt worden en dat er een goede dichtheid is, dan zou dit een positieve invloed op de ranking van een website hebben.
Toch is het allemaal niet meer zo simpel. Een zoekmachine heeft door wanneer bepaalde zoekwoorden op een onnatuurlijke manier herhaald worden of worden toegevoegd, door de wijze waarop een zoekmachine kennis op doet op basis van machine learning.
Artikel marketing
Je kunt een poging wagen, maar eigenlijk zijn er geen manieren om het algoritme de baas te zijn. Dat betekent niet dat velen dit niet proberen. Er zijn genoeg tactieken die je kunt toepassen die niet alleen voordelen kunnen hebben voor het behalen van een betere positie in een zoekmachine, maar tegelijkertijd ook een merk of bijvoorbeeld een website kunnen verbeteren.
Zo werd in het begin van online marketing veel content gedeeld. Dit principe werd eigenlijk gekopieerd van de traditionele media die al jaren van deze tactiek gebruik maakte. Deze tactiek bleek voor lange tijd erg succesvol. Tot 2011 had de zogenaamde artikel syndicatie een positieve invloed, maar toen introduceerde Google de verandering in het algoritme genaamd Panda. Dit veranderde alles. Het hele internet werd onder de loep genomen. Alles dat spam, nonsens of van lage kwaliteit was, werd gedetecteerd en verwijderd. Ook de zogenaamde content farms gingen toen ten onder. Sinds 2011 heeft weinig zin om hoog in te zetten op artikel marketing omdat dit simpelweg weinig zal opleveren. Het is vooral van belang dat content van hoge kwaliteit is, expertise gedeeld wordt en dat een website geloofwaardig en te vertrouwen is.
Artikelen herschrijven met behulp van software
Artikel spinning is ook een verouderde SEO strategie die eigenlijk geen toegevoegde waarde meer kan bieden. In de meeste gevallen wordt artikel spinning uitgevoerd door een speciaal ontwikkelde software. Deze software neemt de belangrijkste punten uit een tekst en herschrijft de tekst zo dat het artikel eigenlijk niet meer te herkennen is. Er worden andere termen gebruikt en de structuur wordt enigszins veranderd. Dit was een snelle en goedkope manier om content te kunnen hergebruiken. Toch was dit niet altijd de slimste keuze, dit kwam vooral door de kwaliteit van het resultaat dat door de software geleverd werd. Dit is niet te vergelijken met de content die geschreven wordt door een mens. Daarom is deze tactiek dan ook simpelweg niet meer relevant en kan dus beter vermeden worden.
Misbruik van ankerteksten
De gebruikersvriendelijkheid van een website is van groot belang, dit kan verbeterd worden door het gebruik van interne links. Deze links hebben namelijk een positieve invloed op de structuur van een website. We zien vaak dat interne links worden toegevoegd aan ankerteksten. Een ankertekst is een HTML aspect dat er voor zorgt dat gebruikers weten wat voor soort inhoud ze kunnen verwachten als ze op een bepaalde link klikken.
Er zijn verschillende soorten ankerteksten, zo heb je teksten in de vorm van een pagina titel, de naam van een website of een merk of bijvoorbeeld teksten die zich specifiek richten op het behalen van een exacte match. Afhankelijk van het type website en de staat ervan kan er een keuze tussen de types gemaakt worden. In het begin werden er vooral ankerteksten toegevoegd die gebaseerd waren op een exacte match of werden er juist teksten geschreven die vol stonden met veel zoekwoorden. Dit was tot de Penguin update van Google een succesvolle tactiek, tegenwoordig maakt ook deze tactiek deel uit van de verouderde SEO strategieën die je beter niet meer kunt gebruiken. Het algoritme kan nu namelijk content herkennen die in extreme mate geoptimaliseerd is. Veel professionals doen te goed hun best, dit zorgt ervoor dat een website teveel geoptimaliseerd is en er daardoor onnatuurlijk uit ziet. Ook hier geldt, dat je een website beter kan optimaliseren op basis van wat een gebruiker wil, niet op de specifieke wensen van een algoritme.
Verouderde zoekwoordenonderzoek tactieken
De functie van zoekwoorden is door de jaren heen erg veranderd en daarmee is het uitvoeren van SEO ook een stuk lastiger geworden. Zo heeft Google in 2013 besloten niet meer zo open te zijn met data van zoekwoorden. Het gevolg was dat professionals niet meer automatisch voorzien waren van waardevolle informatie, daarmee werd de hoeveelheid aan data die Google beschikbaar stelde drastisch gereduceerd. Dit had grote gevolgen voor de manier waarop marketing en SEO specialisten te werk gingen. Deze keuze van Google heeft ook vandaag de dag nog grote gevolgen. Het gebrek aan transparantie zorgt ervoor dat het lastig is voor professionals om overwogen keuzes te maken. Toch blijft de SEO nog altijd dynamisch, de steeds groter wordende rol die betaalde promotie hierin speelt valt natuurlijk niet te ontkennen. Het is nu aan online professionals zelf om een uitgebreid zoekwoorden onderzoek te doen met de kans dat er grote missers gemaakt worden. Een voordeel is dat online marketeers een industrie en concurrenten zelf beter gaan begrijpen.
Gelukkig zijn er door de jaren heen al vele tools op de markt gebracht die hier een handje bij kunnen helpen. Een populaire tool is de Keyword Planner die door Google geïntroduceerd is. Iedereen heeft de mogelijkheid om het gratis te gebruiken. Het voorziet professionals voor een deel van de belangrijke data die voorheen beschikbaar werd gesteld. Wel is het van groot belang, dat je als je gebruik maakt van een tool, deze volledig begrijpt en niet meteen uitgaat van de eerste associatie die je met een term hebt. Zo heb je in de Keyword Planner een sectie waar de ‘Competition’ onder de loep genomen wordt. Hiermee zou je kunnen denken dat het om alle concurrentie gaat, maar in de Planner gaat het eigenlijk alleen om de betaalde concurrentie en het verkeer. Het heeft dus weinig zin om een organische strategie rond deze data te creëren omdat het simpelweg niet relevant is, wees je hier dus bewust van. Alternatieve tools die veel gebruikt worden zijn de Keyword Explorer van Moz Pro en de Keyword Magic Tool van SEMrush.
Het gebruik van te veel zoekwoord variaties
Veel verouderde SEO strategieën hebben weinig waarde meer door de veranderingen die doorgevoerd zijn in het algoritme. Zo kon het gebruik van veel zoekwoord variaties jaren geleden een positieve invloed hebben op SEO. Dit was vooral het geval wanneer er gebruik werd gemaakt van zoekwoorden met een hoge waarde. Door verschillende updates als Penguin, Hummingbird en RankBrain heeft Google het gebruik van verschillende zoekwoord variaties steeds beter kunnen detecteren. Het gebruik van deze variaties is volgens een zoekmachine alleen niet iets waar de focus op zou moeten liggen, omdat het uiteindelijk gaat om de waarde van de content zelf.
Wanneer zoekwoorden overmatig gebruikt worden, ook wanneer het gaat om variaties van een zoekwoord, kan dit negatieve gevolgen hebben. Het maakt het lastig voor gebruikers om snel te kunnen navigeren, omdat de content veel op elkaar zal gaan lijken. Dit is dus niet bevorderlijk voor de gebruikersvriendelijkheid van een website. Het is een aspect dat nauwkeurig in de gaten gehouden wordt door een zoekmachine. Zorg er dus voor dat je een gezonde balans aan content creëert waarbij je veel herhalingen voorkomt.
Het kopen van exact-match domeinnamen
Wanneer je een zoekwoord van hoge kwaliteit in een URL hebt, dan heeft dit zeker voordelen. Toch is het belangrijk om dit niet uit te buiten. In verleden hebben we vaak kunnen zien dat hier misbruik van werd gemaakt in de vorm van misleiding. Dit is volgens een zoekmachine niet de bedoeling. Daarom raden we je aan om een bepaalde consistentie van een domein aan te houden dat passend is bij dat van het merk. Wat hierbij vooral belangrijk is dat een merknaam kort en duidelijk is, dit kun je het beste ook doortrekken in een domeinnaam. Waar het hebben van een exact-match domein vroeger nog een belangrijk signaal was, heeft de zoekmachine vandaag de dag een andere aanpak. Zo ligt de focus tegenwoordig meer op de data die verzameld wordt op basis van gedrag. Als je er dus voor zorgt dat je logische stappen onderneemt voor jouw merk om de gebruikersvriendelijkheid te verhogen dan zal Google automatisch zorgen voor de zichtbaarheid wanneer jouw website relevant is aan een bepaalde zoekopdracht.
Linkbuilding op basis van Domain Authority
Dit is een belangrijke verouderde SEO strategie die eigenlijk nog veel gebruikt wordt. De tactiek is niet verouderd omdat het gebruik ervan extreem veel schade aanricht, maar het nadeel is juist dat er veel kansen verloren gaan. Als je investeert in linkbuilding, dan is er een grote kans dat je regelmatig kijkt naar de mate van Domain Authority, ook wel DA, van een kwalitatieve website. Op basis van deze informatie maken nog vele professionals hun keuze, terwijl er eigenlijk nog meer aspecten zijn die ook grote invloed zullen hebben op het effect van een bepaalde backlink.
Zo is het van groot belang om te kijken naar de content van de externe website. Om het beste resultaat te kunnen behalen is het belangrijk om alleen websites te kiezen die beschikken over relevante content. Daarnaast kun je kijken naar de zoekwoorden waarop een externe website organisch verkeer aantrekt. Wanneer deze relevant of gelijk zijn aan jouw gekozen zoekwoorden dan heeft dit het meest wenselijke effect. Ook is het belangrijk om te kijken naar de geografische locatie van het binnenkomende organische verkeer van een website. Als je het belangrijk vindt om bezoekers vanuit het zuiden van het land aan te trekken, maar een externe website alleen verkeer aantrekt dat zich in Groningen en omgeving bevind, dan zul je moeten overwegen of dit een slimme investering is. Gebruik de Domain Authority dus alleen als een indicatie, maar baseer een keuze niet alleen op een hoge of lage score.
Het gebruik van verouderde SEO strategieën kan dus zeker schadelijk zijn voor een website. Het is daarom belangrijk om up-to-date en goed geïnformeerd te blijven. We wensen je veel succes! Heb je advies nodig over de juiste strategie voor jouw website? Dan helpen wij je graag.
De toekomst van linkbuilding
Er wordt al jaren gespeculeerd over de afnemende kracht van backlinks. Is dit iets waar [...]
Link autoriteit vs. link relevantie
Link autoriteit of link relevantie, wat is belangrijker? Wij hebben het voor je uitgezocht! [...]
SEO voor publishers
Een nieuwswebsite heeft dagelijks te maken met veel veranderingen. Wat voor invloed heeft dit op [...]
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars kan lastig zijn. Wat zijn de beste tactieken? Hier een paar goede [...]
Beschouwt Google outbound links als ranking factor?
Er is nog veel onwetendheid over de functie van outbound links. In veel gevallen worden [...]
Link velocity: is dit een ranking factor?
Link velocity omschrijft een stijging in het aantal backlinks van een website. Nu gelooft niet [...]
Linkbuilding voor kleine bedrijven
Linkbuilding voor kleine bedrijven lijkt misschien niet van toepassing, maar niets is minder waar. Hier [...]
Stage Marketing & Communicatie
Equote.nl is gespecialiseerd in Linkbuilding. We verzamelen en plaatsen backlinks voor online marketingbureau’s, SEO Experts [...]
Ambitieuze SEO specialist voor Equote.nl gezocht!
Voor ons linkbuildingplatform Equote.nl zijn we op zoek naar een gedreven SEO specialist met kennis [...]
Google Trends gebruiken voor SEO
We hebben al meerdere SEO tools besproken, toch hoort Google Trends ook in het rijtje [...]
Wanneer gebruik je een canonical of noindex link?
Gedupliceerde webpagina's of pagina's van lage kwaliteit, in veel gevallen zie je ze liever niet [...]
Link prioriteit: is de eerste link meer waard?
Er bestaan veel mythes over link prioriteit, maar bestaat link prioriteit eigenlijk wel? Kom erachter [...]
Outbound links
Nog vaak wordt de kracht van outbound links onderschat, dit is erg zonde! Hier kun [...]
Shallow links
Inkomende links komen niet zomaar aanwaaien, het kost vaak veel middelen om een paar sterke [...]
Domein autoriteit: is dit een ranking factor?
Domein autoriteit is een veel voorkomende term in de SEO-industrie. Zo zou het verbeteren van [...]
Heeft de URL-lengte invloed op SEO?
Korte URL’s zijn belangrijk voor SEO, toch? Toch blijkt dit helemaal niet het geval te [...]
Domein historie: is dit een rankingfactor?
Heeft de historie van een domein daadwerkelijk invloed op de ranking van een website in [...]
Hoe meet je de kwaliteit van een link?
Het bepalen van de kwaliteit van een link kan erg lastig zijn, er komt namelijk [...]
Inbound marketing: 5 tips voor het verkrijgen van meer leads
Wanneer je inbound marketing op de juiste manier inzet kan dit leiden tot een stijging [...]
9 verouderde SEO strategieën die je beter kunt vermijden
Het is belangrijk om de SEO strategieën die je implementeert zorgvuldig te overwegen. Er zijn [...]
LinkMiner
Deze week willen we je graag meer vertellen over de backlink analyse tool LinkMiner. Het [...]
Linkbuilding voor internationale websites, hoe ga je te werk?
Ook met weinig middelen sterke backlinks behalen voor een internationale website? Wij vertellen je hoe [...]
Linkbuilding: De gids voor beginners
Een goede online zichtbaarheid is essentieel om goed te kunnen functioneren in een sterk concurrerende [...]
Spam Score – wat, hoe, waarom?
Spam is iets dat je als website eigenaar ten alle tijden wilt vermijden. Hoe komt [...]
Waardevolle backlinks met behulp van verlopen domeinen
Een verlopen domein kan beschikken over een verborgen schat aan link juice. Wanneer je dit [...]
De indrukwekkende werking van native advertising
Jarenlang werden producten en diensten gepromoot met behulp van kleurrijke advertenties met uitgesproken teksten. Toch [...]
Waarom NoFollow links weldegelijk van belang zijn
Nofollow links staan voor velen bekend als het type links dat je zoveel mogelijk moet [...]
Hoe digital PR een SEO-strategie versterkt
Er zijn verschillende linkbuilding technieken en andere manieren waarop een SEO-strategie op een effectieve wijze [...]
4 waardevolle tips om een off-page SEO strategie een boost te geven
SEO kan onderverdeeld worden in twee categorieën, on-page SEO en off-page SEO. In dit artikel [...]
De 6 beste linkbuilding tools voor beginners en professionals
Linkbuilding op zich kan een erg tijdrovende klus zijn. Daarom raden we je dan ook [...]
Waarom je de aanschaf van SEMrush zou moeten overwegen
We hebben het eerder al gehad over tools als Ahrefs, Moz Pro en Majestic. Toch [...]
Help! Hoe kom ik van spam backlinks af?
Het creëren van een sterke backlink strategie is een lastige taak, zelfs voor professionals. Er [...]
Alles wat je moet weten over Majestic
Het vinden van de juiste tools die een SEO-strategie een flinke boost kunnen geven is [...]
Ahrefs
Er is een enorm scala aan tools die je kunnen helpen bij het creëren en [...]
MOZ Pro gebruiken om jouw resultaten te verbeteren!
Er zijn een groot aantal aan tools beschikbaar die enorm handig zijn wanneer je een [...]
Lokale linkbuilding, hoe zet je dat in?
De positionering van een website in de Search Engine Results Page (SERP) hangt af van [...]
Link juice; 8 manieren om hier meer uit te halen
Link equity is één van de vele factoren die een rol spelen in het succes [...]
Hoe kan een backlink profiel versterkt worden met behulp van tier linkbuilding?
Tier linkbuilding is één van de onderwerpen die je waarschijnlijk tegenkomt wanneer je actief bent [...]
12 tips voor het verkrijgen van Social Media backlinks
Het opzetten van een ijzersterke SEO-strategie is niet eenvoudig, zeker niet wanneer je ervoor kiest [...]
Branded content inzetten om je merk te verstevigen
Ondernemingen gaan steeds genuanceerder te werk als het gaat om het aanprijzen van een merk. [...]
Conversie attributie
het is voor bedrijven enorm lastig om te bepalen hoe bepaalde conversies nou precies tot stand zijn gekomen. Toch is het niet onverstandig van professionals om een poging te wagen om [...]
Conversies, wat zijn dat?
Eén van de lastigste doelen om te behalen voor bedrijven is het bevorderen van de [...]
Conversational search
Door de jaren heen zijn er verscheidene software ontwikkeld die de interactie tussen gebruikers en zoekmachines aanzienlijk hebben [...]
Bid, welke bodstrategie kies jij?
Misschien heb je wel eens deelgenomen aan een veiling waar je kunt bieden op antieke [...]
Wat is Big data?
Om een bedrijf goed te kunnen laten functioneren is het belangrijk om te kijken naar [...]
Bing, is dat relevant voor je website?
Voor online gebruikers zijn er een beperkt aantal opties wat betreft een zoekmachine. De zoekmachine [...]
Bezoekersgedrag
Het opzetten van een website wordt strategisch gedaan met een bepaald doel in gedachten. Het [...]
Bezoekersloyaliteit
Wanneer je een website bezoekt en hier erg over te spreken bent, is er een [...]
Bezoekersstatistieken monitoren voor optimalisaties
Om een website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren om zo een beoogd doel te [...]
Benchmarking, succes meten met een strategie
De term benchmarking komt je misschien niet onbekend voor, het principe wordt namelijk veel gebruikt [...]
Bereik, wat is het en hoe vergroot je het?
Wanneer we het hebben over het bereik van iets, dan gaat het over de hoeveelheid [...]
B2B (Business to Business)
De afkorting B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt gebruikt om de onderlinge [...]
Augmented reality
Er zijn veel recente innovatieve ontwikkelingen in online marketing die een groot verschil kunnen maken [...]
Average page depth
Er zijn meerdere aspecten waarop gelet kan worden als het gaat om de kwaliteit en [...]
ATR methode, 1 van de manieren om klanten te werven
Het werven van klanten kan erg lastig zijn. Gelukkig zijn er veel methodes die hier [...]
Banners inzetten om meer bekendheid te genereren
Je komt ze dagelijks tegen wanneer je actief bent op het internet, de welbekende banners. [...]
Gastbloggen als linkbuildingstrategie, de #1 gids
Gastbloggen wordt door de één omarmd als linkbuilding strategie, door de ander juist weer niet. [...]
B2C, zo verkoop jij je producten aan de consument
Er zijn twee soorten klanten waarop een onderneming zich kan richten. Zo zijn er bedrijven [...]
Bannerpositie; De #1 gids voor het plaatsen van banners
Banners zijn van enorm belang in de online marketing industrie. Er zijn verschillende manieren waarop [...]
Backlinks verzamelen, zo verkrijg jij “linkbait” | De #1 Gids
In onze gids met linkbuilding strategieën hebben we het over het schrijven van super goede [...]
Broken linkbuilding, de complete gids in 2021
Er zijn verschillende strategieën voor het linkbuilden. Wil je het zelf doen, dan is de [...]
Bedankpagina, waarvoor worden die gebruikt?
Er zijn een paar simpele trucjes die je als ondernemer toe kunt passen om de [...]
Beïnvloedingsstrategie, hoe influencers jouw merk promoten
Er zijn verschillende marketingstrategieën die toegepast kunnen worden om zo de bekendheid van een merk [...]
Artikelmarketing, wat is het en hoe gebruik je het?
Er zijn veel verschillende manieren waarop een product of dienst gepromoot kan worden. Het inzetten [...]
Ankertekst; wat is het en hoe gebruik je ze?
Wanneer je een artikel leest op een website is er een grote kans dat je [...]
Concurrenten verslaan en positie 1 bemachtigen!
Wanneer je start met het optimaliseren van de SEO strategie kun je al snel ontmoedigd [...]
Alt-tags; context geven aan je afbeeldingen
Een alt-tag kan gebruikt worden ter verduidelijking van een afbeelding. Zo wordt er in de [...]
Algoritme; de weg naar gepersonaliseerde resultaten
Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Een algoritme is simpel gezegd [...]
Hoeveel links verkrijgen is gezond? de #1 gids!
“Hoe meer links ik verkrijg, hoe beter.” Nou, dat is niet helemaal wat je nodig [...]
Advocacy, hoe zet jij dit in?
Positieve feedback van klanten is natuurlijk fijn voor elke onderneming, dit zegt veel over de [...]
Adviesprijs, hoe werken de verkoopstrategieën?
We houden er allemaal van als we een koopje gescoord hebben. Verkopers beschikken ook over [...]
7 effectieve linkbuilding strategieën voor organische groei!
Hoger in Google komen doormiddel van Linkbuilding? Deze effectieve Linkbuilding strategieën helpen je hierbij! [...]
Advertorials, verbeter je resultaten met kwalitatieve content
Producten en diensten kunnen op veel verschillende manieren aangeprezen worden. Naast de standaard commerciële advertenties [...]
Ahrefs, de nummer 1 backlink analysis
Er zijn veel hulmiddelen die door marketingspecialisten ingezet kunnen worden om een betere strategie te [...]
Core Web Vitals, hoe belangrijk zijn ze en hoe meet je ze?
De Core Web Vitals worden in 2021 steeds belangrijker. Dat blijkt niet allen uit de [...]
Google nieuws, hoe kom je daarin? De #1 handleiding!
Google Nieuws is het platform voor publishers om hun nieuws te delen. Maar hoe komt [...]
Aftersale, haal het beste uit je klant door er 100% voor te gaan
Het proces van aftersales bestaat dus uit meerdere verschillende aspecten. Een klant schaft bijvoorbeeld een [...]
AIDA-model, hulp bij het verkopen
Het AIDA-model geeft de bepaalde stappen die een koper onderneemt om een product of dienst [...]
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]