Er zijn een groot aantal aan tools beschikbaar die enorm handig zijn wanneer je een SEO-strategie wilt implementeren, zoals het starten met linkbuilding. Deze tools stellen bruikbare data beschikbaar om zo een strategie te kunnen optimaliseren en betere keuzes te kunnen maken in de toekomst.
De grote hoeveelheid aan tools kan ervoor zorgen dat je eigenlijk niet meer weet waar je moet beginnen. Moz Pro is een erkende tool waarbij alle elementen die van belang om een goede strategie te kunnen realiseren samen zijn gebracht.
We hebben al heel wat software voorbij zien komen die over goede elementen beschikken, maar toch belangrijke statistieken achterwege laten. Dit is bij Moz Pro niet het geval, de tool omvat alle statistieken die van belang zijn om een optimale SEO-strategie door te kunnen voeren. De tool wordt door SEO-professionals gebruikt, dit zegt dus zeker iets over de kwaliteit ervan.
Moz Pro wordt door velen gezien als een pionier in de SEO-wereld naast het welbekende Ahrefs, dit omdat het programma al sinds 2004 te verkrijgen is. De tool is meegegroeid met de gehele industrie. Het gerenommeerde bedrijf SEOmoz is verantwoordelijk voor onder andere Moz Pro.
Moz Pro biedt een veelvoud aan mogelijkheden. Zo heb je er niet alleen de mogelijkheid om zoekwoorden te managen, ook geeft de software inzicht in onder andere Domain Authority (DA), het optimaliseren van webpagina’s en worden de welbekende MozRank en MozTrust lijsten aangeboden. Deze scorelijsten worden door de gehele SEO-industrie gebruikt.
Inhoud
Kosten
Er zijn meerdere pakketten die Moz Pro aanbiedt, waarbinnen de mogelijkheden sterk variëren. Zo zou je kunnen kiezen voor het standaardpakket, hierbij betaal je een maandelijks bedrag van $99. Wanneer je ervoor kiest om jaarlijks te betalen dalen de kosten naar $79 per maand. Een standaard pakket biedt alle basis mogelijkheden aan.
Deze optie is niet alleen perfect voor beginners, maar ook als je alleen simpele handelingen uit wilt kunnen voeren kan dit pakket al toereikend zijn. Zo geeft het je de mogelijkheid om één gebruiker toe te voegen, daarnaast kun je drie campagnes opzetten waarbij de websites nauwkeurig in de gaten worden gehouden door een SEO-monitor. Ook kun je 1200 keyword rankings uit laten voeren en worden er zo‘n 400.000 webpagina’s gecrawld per maand.
Het medium pakket kost $179 per maand, wanneer je jaarlijks betaald wordt dit bedrag gereduceerd naar 143$ per maand. Dit pakket biedt meer mogelijkheden en is geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven die hun SEO-praktijken op een professionele manier aan willen pakken. In dit pakket zijn twee gebruikers inbegrepen, voor iedere extra gebruiker wordt er een bedrag van $49 dollar gerekend. Daarnaast omvat dit pakket tien campagnes per maand, 5.000 full-keyword verslagen, 30 keyword lijsten en een grotere hoeveelheid aan keyword rankings en webpagina’s die gecrawld worden. Voor dit pakket biedt Moz Pro een proefperiode van 30 dagen aan.
Het grote pakket kost $249 per maand en als je jaarlijks betaalt zo’n $199 per maand. Dit pakket is vooral bedoeld voor middelgrote tot grote bedrijven en geeft hun de mogelijkheid om hun SEO-activiteiten naar een hoger niveau te brengen. Zo kunnen er in dit pakket wel 25 campagnes geregistreerd worden, waar drie gebruikers verantwoordelijk voor zijn. Ook bevat dit pakket 7.600 maandelijkse keyword rankings, ongeveer 5 miljoen webpagina’s crawls, 60 keyword lijsten en wel 15.000 keyword rapportages.
Het laatste pakket omvat eigenlijk alles wat nodig is voor grote bedrijven. Het premium pakket kost zo’n $599 per maand en wanneer je jaarlijks betaalt $479 per maand. In dit pakket hebben vijf gebruikers toegang tot wel vijftig campagnes, worden er zo’n 18.000 keyword rankings doorgevoerd en worden er maandelijks 30.000 keyword rapportages opgesteld.
Moz Pro bevat veel verschillende elementen die gezamenlijk bijdragen aan het creëren van een sterke SEO-strategie. Zo kun je meer inzichten verkrijgen in website rankings, het achterhalen van links en heb je inzicht in vele statistieken. Wil je meer weten over de exacte inhoud van de pakketten, dan raden we je aan om de officiële website van Moz Pro te bezoeken.
Keyword Search
We hebben al veel indrukwekkende eigenschappen benoemd, toch staat Moz Pro met name bekend om de manier waarop zoekwoorden onderzocht en gemanaged kunnen worden.
Ten eerste, biedt Moz Pro hulp met het onderzoeken van keywords. Dit is normaliter een tijdig proces, maar met de hulp van de Keyword Explorer tool kunnen al snel de beste zoekwoorden geconstateerd worden. Voor een SEO-strategie kan de kwaliteit van dit onderzoek en de implementatie ervan veel invloed hebben, het is dus belangrijk dat dit weloverwogen uitgevoerd wordt.
De Keyword Explorer tool werkt als volgt, je kiest relevante zoekwoorden die van toepassing zijn op jouw bedrijf. Deze woorden kunnen ingevoerd worden in de Explorer tool waarna er op basis van het zoekwoord statistieken en aanvullende informatie worden opgevraagd. Zo kun je er per zoekwoord achter komen wat het gemiddelde zoekvolume per maand is, daarnaast wordt er een moeilijkheidsscore aan ieder zoekwoord gekoppeld. Ook worden er scores gewijd aan de potentie en kansen van een zoekwoord.
De laatste scores zijn onder andere gebaseerd op Click-Through Rates en betaalde opdrachten van concurrerende bedrijven. Het voordeel van Moz Pro ten opzichte van andere SEO-tools is dat informatie zo gepresenteerd wordt dat ook beginners in de SEO-industrie met enige marketing ervaring het zullen snappen.
Toch hebben enige gebruikers ook een nadeel ervaren tijdens het gebruik van Moz Pro, ten opzichte van andere tools biedt het namelijk minder specifieke mogelijkheden met betrekking tot het vinden van de perfecte zoekwoorden per geografische locatie. De resultaten van Moz Pro zijn gebaseerd op de resultaten van een land, tools als de KWFinder bieden de mogelijkheid om per stad te zoeken.
Keyword management
De relevante zoekwoorden die gegenereerd zijn met de Keyword Explorer tool kunnen toegevoegd worden aan een keyword lijst. Moz Pro creëert op basis van deze lijst overzichtelijke statistieken waarin duidelijk gemaakt wordt welke specifieke zoekwoorden het meeste op kunnen leveren wanneer ze toegevoegd worden aan een campagne.
Een specifiek element waarin Moz Pro zich onderscheidt van concurrenten is dat ook het de ‘importance’ of wel het belang van een zoekwoord als parameter weergegeven wordt. Zo heb je de mogelijkheid om zelf een score tussen de één en de tien aan een zoekwoord te koppelen. Deze informatie wordt vervolgens verwerkt en meegenomen in de berekening van bepaalde statistieken, onder andere als het gaat om de potentie van een zoekwoord.
Ook deze factoren doen ertoe, alhoewel ze vaak niet concreet gemeten kunnen worden, andere tools bieden hier meestal de mogelijkheid niet voor. Wanneer je op basis van de statistieken de belangrijke zoekwoorden hebt kunnen selecteren, kunnen ze toegevoegd worden aan een campagne waarna je ze nauwkeurig in de gaten kunt houden in Moz Pro.
We hebben je nu meer verteld over de mogelijkheden die Moz Pro biedt met betrekking tot zoekwoorden en het management ervan. Toch zijn er nog vele andere elementen die erg waardevol zijn. In Moz Pro is een sectie genaamd Learn & Connect, hier worden met regelmaat informerende blogs geplaatst die je meer inzichten kunnen bieden. Vooral voor beginners kan deze informatie erg van pas komen, je zult veel leren over alle verschillende aspecten van SEO.
Mocht je nog vragen hebben over hoe je keyword searching of keyword management het beste aan zou kunnen pakken? Stuur ons een bericht, we helpen je graag!
Inkoop & new partnerships specialist gezocht!
Equote.nl groeit hard, en om dat te blijven doen zijn we op zoek naar een [...]
De toekomst van linkbuilding
Er wordt al jaren gespeculeerd over de afnemende kracht van backlinks. Is dit iets waar [...]
Link autoriteit vs. link relevantie
Link autoriteit of link relevantie, wat is belangrijker? Wij hebben het voor je uitgezocht! [...]
SEO voor publishers
Een nieuwswebsite heeft dagelijks te maken met veel veranderingen. Wat voor invloed heeft dit op [...]
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars kan lastig zijn. Wat zijn de beste tactieken? Hier een paar goede [...]
Beschouwt Google outbound links als ranking factor?
Er is nog veel onwetendheid over de functie van outbound links. In veel gevallen worden [...]
Link velocity: is dit een ranking factor?
Link velocity omschrijft een stijging in het aantal backlinks van een website. Nu gelooft niet [...]
Linkbuilding voor kleine bedrijven
Linkbuilding voor kleine bedrijven lijkt misschien niet van toepassing, maar niets is minder waar. Hier [...]
Stage Marketing & Communicatie
Equote.nl is gespecialiseerd in Linkbuilding. We verzamelen en plaatsen backlinks voor online marketingbureau’s, SEO Experts [...]
Ambitieuze SEO specialist voor Equote.nl gezocht!
Voor ons linkbuildingplatform Equote.nl zijn we op zoek naar een gedreven SEO specialist met kennis [...]
Google Trends gebruiken voor SEO
We hebben al meerdere SEO tools besproken, toch hoort Google Trends ook in het rijtje [...]
Wanneer gebruik je een canonical of noindex link?
Gedupliceerde webpagina's of pagina's van lage kwaliteit, in veel gevallen zie je ze liever niet [...]
Link prioriteit: is de eerste link meer waard?
Er bestaan veel mythes over link prioriteit, maar bestaat link prioriteit eigenlijk wel? Kom erachter [...]
Outbound links
Nog vaak wordt de kracht van outbound links onderschat, dit is erg zonde! Hier kun [...]
Shallow links
Inkomende links komen niet zomaar aanwaaien, het kost vaak veel middelen om een paar sterke [...]
Domein autoriteit: is dit een ranking factor?
Domein autoriteit is een veel voorkomende term in de SEO-industrie. Zo zou het verbeteren van [...]
Heeft de URL-lengte invloed op SEO?
Korte URL’s zijn belangrijk voor SEO, toch? Toch blijkt dit helemaal niet het geval te [...]
Domein historie: is dit een rankingfactor?
Heeft de historie van een domein daadwerkelijk invloed op de ranking van een website in [...]
Hoe meet je de kwaliteit van een link?
Het bepalen van de kwaliteit van een link kan erg lastig zijn, er komt namelijk [...]
Inbound marketing: 5 tips voor het verkrijgen van meer leads
Wanneer je inbound marketing op de juiste manier inzet kan dit leiden tot een stijging [...]
9 verouderde SEO strategieën die je beter kunt vermijden
Het is belangrijk om de SEO strategieën die je implementeert zorgvuldig te overwegen. Er zijn [...]
LinkMiner
Deze week willen we je graag meer vertellen over de backlink analyse tool LinkMiner. Het [...]
Linkbuilding voor internationale websites, hoe ga je te werk?
Ook met weinig middelen sterke backlinks behalen voor een internationale website? Wij vertellen je hoe [...]
Linkbuilding: De gids voor beginners
Een goede online zichtbaarheid is essentieel om goed te kunnen functioneren in een sterk concurrerende [...]
Spam Score – wat, hoe, waarom?
Spam is iets dat je als website eigenaar ten alle tijden wilt vermijden. Hoe komt [...]
Waardevolle backlinks met behulp van verlopen domeinen
Een verlopen domein kan beschikken over een verborgen schat aan link juice. Wanneer je dit [...]
De indrukwekkende werking van native advertising
Jarenlang werden producten en diensten gepromoot met behulp van kleurrijke advertenties met uitgesproken teksten. Toch [...]
Waarom NoFollow links weldegelijk van belang zijn
Nofollow links staan voor velen bekend als het type links dat je zoveel mogelijk moet [...]
Hoe digital PR een SEO-strategie versterkt
Er zijn verschillende linkbuilding technieken en andere manieren waarop een SEO-strategie op een effectieve wijze [...]
4 waardevolle tips om een off-page SEO strategie een boost te geven
SEO kan onderverdeeld worden in twee categorieën, on-page SEO en off-page SEO. In dit artikel [...]
De 6 beste linkbuilding tools voor beginners en professionals
Linkbuilding op zich kan een erg tijdrovende klus zijn. Daarom raden we je dan ook [...]
Waarom je de aanschaf van SEMrush zou moeten overwegen
We hebben het eerder al gehad over tools als Ahrefs, Moz Pro en Majestic. Toch [...]
Help! Hoe kom ik van spam backlinks af?
Het creëren van een sterke backlink strategie is een lastige taak, zelfs voor professionals. Er [...]
Alles wat je moet weten over Majestic
Het vinden van de juiste tools die een SEO-strategie een flinke boost kunnen geven is [...]
Ahrefs
Er is een enorm scala aan tools die je kunnen helpen bij het creëren en [...]
MOZ Pro gebruiken om jouw resultaten te verbeteren!
Er zijn een groot aantal aan tools beschikbaar die enorm handig zijn wanneer je een [...]
Lokale linkbuilding, hoe zet je dat in?
De positionering van een website in de Search Engine Results Page (SERP) hangt af van [...]
Link juice; 8 manieren om hier meer uit te halen
Link equity is één van de vele factoren die een rol spelen in het succes [...]
Hoe kan een backlink profiel versterkt worden met behulp van tier linkbuilding?
Tier linkbuilding is één van de onderwerpen die je waarschijnlijk tegenkomt wanneer je actief bent [...]
12 tips voor het verkrijgen van Social Media backlinks
Het opzetten van een ijzersterke SEO-strategie is niet eenvoudig, zeker niet wanneer je ervoor kiest [...]
Branded content inzetten om je merk te verstevigen
Ondernemingen gaan steeds genuanceerder te werk als het gaat om het aanprijzen van een merk. [...]
Conversie attributie
het is voor bedrijven enorm lastig om te bepalen hoe bepaalde conversies nou precies tot stand zijn gekomen. Toch is het niet onverstandig van professionals om een poging te wagen om [...]
Conversies, wat zijn dat?
Eén van de lastigste doelen om te behalen voor bedrijven is het bevorderen van de [...]
Conversational search
Door de jaren heen zijn er verscheidene software ontwikkeld die de interactie tussen gebruikers en zoekmachines aanzienlijk hebben [...]
Bid, welke bodstrategie kies jij?
Misschien heb je wel eens deelgenomen aan een veiling waar je kunt bieden op antieke [...]
Wat is Big data?
Om een bedrijf goed te kunnen laten functioneren is het belangrijk om te kijken naar [...]
Bing, is dat relevant voor je website?
Voor online gebruikers zijn er een beperkt aantal opties wat betreft een zoekmachine. De zoekmachine [...]
Bezoekersgedrag
Het opzetten van een website wordt strategisch gedaan met een bepaald doel in gedachten. Het [...]
Bezoekersloyaliteit
Wanneer je een website bezoekt en hier erg over te spreken bent, is er een [...]
Bezoekersstatistieken monitoren voor optimalisaties
Om een website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren om zo een beoogd doel te [...]
Benchmarking, succes meten met een strategie
De term benchmarking komt je misschien niet onbekend voor, het principe wordt namelijk veel gebruikt [...]
Bereik, wat is het en hoe vergroot je het?
Wanneer we het hebben over het bereik van iets, dan gaat het over de hoeveelheid [...]
B2B (Business to Business)
De afkorting B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt gebruikt om de onderlinge [...]
Augmented reality
Er zijn veel recente innovatieve ontwikkelingen in online marketing die een groot verschil kunnen maken [...]
Average page depth
Er zijn meerdere aspecten waarop gelet kan worden als het gaat om de kwaliteit en [...]
ATR methode, 1 van de manieren om klanten te werven
Het werven van klanten kan erg lastig zijn. Gelukkig zijn er veel methodes die hier [...]
Banners inzetten om meer bekendheid te genereren
Je komt ze dagelijks tegen wanneer je actief bent op het internet, de welbekende banners. [...]
Gastbloggen als linkbuildingstrategie, de #1 gids
Gastbloggen wordt door de één omarmd als linkbuilding strategie, door de ander juist weer niet. [...]
B2C, zo verkoop jij je producten aan de consument
Er zijn twee soorten klanten waarop een onderneming zich kan richten. Zo zijn er bedrijven [...]
Bannerpositie; De #1 gids voor het plaatsen van banners
Banners zijn van enorm belang in de online marketing industrie. Er zijn verschillende manieren waarop [...]
Backlinks verzamelen, zo verkrijg jij “linkbait” | De #1 Gids
In onze gids met linkbuilding strategieën hebben we het over het schrijven van super goede [...]
Broken linkbuilding, de complete gids in 2021
Er zijn verschillende strategieën voor het linkbuilden. Wil je het zelf doen, dan is de [...]
Bedankpagina, waarvoor worden die gebruikt?
Er zijn een paar simpele trucjes die je als ondernemer toe kunt passen om de [...]
Beïnvloedingsstrategie, hoe influencers jouw merk promoten
Er zijn verschillende marketingstrategieën die toegepast kunnen worden om zo de bekendheid van een merk [...]
Artikelmarketing, wat is het en hoe gebruik je het?
Er zijn veel verschillende manieren waarop een product of dienst gepromoot kan worden. Het inzetten [...]
Ankertekst; wat is het en hoe gebruik je ze?
Wanneer je een artikel leest op een website is er een grote kans dat je [...]
Concurrenten verslaan en positie 1 bemachtigen!
Wanneer je start met het optimaliseren van de SEO strategie kun je al snel ontmoedigd [...]
Alt-tags; context geven aan je afbeeldingen
Een alt-tag kan gebruikt worden ter verduidelijking van een afbeelding. Zo wordt er in de [...]
Algoritme; de weg naar gepersonaliseerde resultaten
Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Een algoritme is simpel gezegd [...]
Hoeveel links verkrijgen is gezond? de #1 gids!
“Hoe meer links ik verkrijg, hoe beter.” Nou, dat is niet helemaal wat je nodig [...]
Advocacy, hoe zet jij dit in?
Positieve feedback van klanten is natuurlijk fijn voor elke onderneming, dit zegt veel over de [...]
Adviesprijs, hoe werken de verkoopstrategieën?
We houden er allemaal van als we een koopje gescoord hebben. Verkopers beschikken ook over [...]
7 effectieve linkbuilding strategieën voor organische groei!
Hoger in Google komen doormiddel van Linkbuilding? Deze effectieve Linkbuilding strategieën helpen je hierbij! [...]
Advertorials, verbeter je resultaten met kwalitatieve content
Producten en diensten kunnen op veel verschillende manieren aangeprezen worden. Naast de standaard commerciële advertenties [...]
Ahrefs, de nummer 1 backlink analysis
Er zijn veel hulmiddelen die door marketingspecialisten ingezet kunnen worden om een betere strategie te [...]
Core Web Vitals, hoe belangrijk zijn ze en hoe meet je ze?
De Core Web Vitals worden in 2021 steeds belangrijker. Dat blijkt niet allen uit de [...]
Google nieuws, hoe kom je daarin? De #1 handleiding!
Google Nieuws is het platform voor publishers om hun nieuws te delen. Maar hoe komt [...]
Aftersale, haal het beste uit je klant door er 100% voor te gaan
Het proces van aftersales bestaat dus uit meerdere verschillende aspecten. Een klant schaft bijvoorbeeld een [...]
AIDA-model, hulp bij het verkopen
Het AIDA-model geeft de bepaalde stappen die een koper onderneemt om een product of dienst [...]
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]