De positionering van een website in de Search Engine Results Page (SERP) hangt af van veel verschillende factoren, we hebben het over honderden. Al deze factoren hebben hun eigen waarde. linkbuilding is één van de factoren waarvan we weten dat de waarde erg hoog ligt. Het opbouwen van een sterk domein is daarom lastig zonder lokale linkbuilding toe te passen.
Toch kan het opbouwen van een sterk backlink profiel tegenvallen, er zal veel tijd, moeite en geld geïnvesteerd moeten worden om dit te behalen. Dit heeft vooral te maken met de hoeveelheid aan competitie waar het als bedrijf tegen op moet nemen. Vooral voor kleinere bedrijven is dit een lastige taak omdat er vaak te weinig tijd en budget is. Daarom willen we je aan een nieuwe vorm van linkbuilding introduceren: lokale linkbuilding.
Deze manier van linkbuilding is gebaseerd op het behalen van sterke backlinks maar dan op lokaal niveau. Zo kunnen ook kleinere en middelgrote bedrijven hun SEO-strategie versterken.
Inhoud
Maar hoe werkt lokale linkbuilding nou precies?
lokale linkbuilding richt zich dus op het creëren van backlinks in een bepaalde geografische omgeving. Natuurlijk heeft een backlink van een grote website met nationale bekendheid meer waarde dan die van een lokale onderneming, helaas is dit niet voor iedereen haalbaar. Daarom willen we je meer vertellen over deze strategie, zodat je zelf aan de slag kunt met het opbouwen van sterke backlinks op lokaal niveau.
Dit kan betrekking hebben tot backlinks, maar ook zoekwoorden kunnen zorgvuldig uitgekozen worden, gericht op een bepaalde omgeving. Deze tactiek is vooral van toepassing op startups, kleine bedrijven en middelgrote bedrijven. Er is geen specifiek stappenplan om dit voor elkaar te krijgen, het resultaat is namelijk van veel aspecten afhankelijk. Om je op weg te helpen hebben we een overzicht gecreëerd met bruikbare tips. Zo kun je na het lezen van dit artikel meteen aan de slag met het opbouwen van een sterk lokaal linkprofiel.
Neem deel aan lokale evenementen of wedstrijden
Er zijn veel manieren waarop sterke backlinks behaald kunnen worden, vaak zijn deze niet zo voor de hand liggend. Zo is het verstandig om te kijken wat er in jouw omgeving gebeurt. Is er binnenkort een evenement waar je als lokale ondernemer aan kunt deelnemen? Of wordt er een wedstrijd georganiseerd voor lokale ondernemers? Google is de perfecte plek om informatie in te winnen over komende evenementen.
Ten eerste, worden deelnemers van een wedstrijd of sponsoren van een evenement vaak gelinkt op de website van het event. Dit is dus de perfecte manier om een sterke backlink te behalen, maar dit is nog niet alles. Het zou zomaar kunnen dat het evenement meer publiciteit met zich meebrengt, dit is afhankelijk van de grootte van een evenement.
Dit is natuurlijk al helemaal het geval als je een competitie wint. Of misschien brengt de lokale krant je wel een bezoek voor een online artikel naar aanleiding van de deelname. Het inschrijven voor een evenement of competitie is eenvoudig en daarom zeker de moeite waard.
Schrijf een stuk over een bedrijf dat voor jou interessant is
De volgende tactiek brengt een klein risico met zich mee, maar als het goed uitpakt kan dit tot een sterke backlink leiden. Zo kun je een blog schrijven over een bedrijf dat een website heeft met een hoge mate aan autoriteit. Het is wel van belang dat het bedrijf zich richt op een soortgelijke niche. We raden je niet aan om een directe concurrent op te hemelen, dit zou slecht uit kunnen pakken voor je eigen bedrijf.
Het idee is dat wanneer jij een positief artikel publiceert, inclusief een backlink die verwijst naar de sterke externe website, dat je ook een backlink terug zou kunnen ontvangen. De kans is groot dat vooral middelgrote ondernemingen gevleid zijn, de gratis publiciteit waarderen en tijd kunnen investeren om de gunst terug te geven. Zo wordt er een win-win situatie gecreëerd.
Wees niet getreurd wanneer je geen backlink terug ontvangt. Ook het creëren van unieke content met hoge kwaliteit draagt bij aan SEO.
Wijd een webpagina aan lokale benoemingswaardig heden
Zoals we in de vorige tip al besproken hebben, waarderen veel bedrijven het wanneer ze gratis publiciteit ontvangen. Dit is dan ook één van de beste strategieën om backlinks te behalen. Een andere manier waarop je dit kunt aanpakken is het creëren van een webpagina binnen jouw website waar lokale ondernemingen, eetgelegenheden, evenementen en andere interessante bezienswaardigheden in de omgeving opgedeeld worden.
Dit laat zien aan bezoekers dat je als bedrijf ondernemend bent en de lokale gemeenschap wilt ondersteunen. Daarnaast is zo’n pagina natuurlijk dè plek om een backlink te creëren voor andere bedrijven. De kans is groot dat lokale bedrijven dit erg waarderen en ook bereid zijn om een link te plaatsen naar jouw website.
Je zou dus zelf een pagina kunnen toewijden aan het promoten van andere lokale ondernemers om backlinks te behalen. Maar naar alle waarschijnlijkheid bestaan er ook al algemene webpagina’s die dit in een bepaalde vorm doen. Dit kan een informerende webpagina zijn of een website waarop bijvoorbeeld reviews gegeven kunnen worden. Het kan geen kwaad om een berichtje te sturen met de vraag of jouw bedrijf toegevoegd zou kunnen worden aan de lijst.
Het is hierbij van belang dat als een bedrijf genoemd wordt, ook de naam, adres en het telefoonnummer van het bedrijf overeenkomen met wat er op de bedrijfswebsite staat. Wanneer een bedrijf genoemd wordt als het gaat om een bepaalde niche of gerelateerd aan een bepaalde locatie dan kan dit een positieve invloed hebben op de positie van een website in de resultaten van een zoekmachine.
Het kan dus geen kwaad om contact op te nemen met lokale websites die dit mogelijk maken en te vragen of jouw bedrijf toegevoegd zou kunnen worden. Af en toe zul je als ondernemer een sprong in het diepe moeten wagen.
Analyseer de backlinks van een concurrent
Afhankelijk van de technische ervaring binnen een bedrijf zou de volgende manier meerdere backlinks op kunnen leveren. Voor de beginner kan dit lastig zijn, als dit het geval is kun je het beste een SEO-specialist inschakelen.
Misschien ken je het gezegde wel ‘beter goed gejat, dan slecht bedacht‘. Ook wanneer het backlinks betreft kan deze denkwijze af en toe toegepast worden.
Zo zou je kunnen kijken naar de backlinks van jouw concurrenten. Wat voor backlinks hebben zij behaald? Wanneer het hun gelukt is om bepaalde backlinks te behalen, is er een grote kans dat het ook zo zou kunnen werken voor jouw bedrijf.
Wel is het belangrijk om erachter te komen welke backlinks van zeer goede kwaliteit zijn. Je wilt natuurlijk sterke backlinks bemachtigen en geen tijd investeren in backlinks die niet veel opleveren omdat ze gerelateerd aan spam zijn. Sommige backlinks zouden zelfs schade aan kunnen richten.
Het backlinkprofiel van een concurrent zou je kunnen analyseren met behulp van bepaalde tools, bijvoorbeeld Ahrefs. Binnen deze tool kan data wat betreft veel verschillende parameters verkregen worden, zo ook de backlinks van een webpagina en de kwaliteit ervan.
Een overzicht van de backlinks kunnen geëxporteerd worden naar Excel. Het is belangrijk om elke backlink onder de loep te nemen, zo kom je erachter welke backlinks ook geschikt zijn voor jouw website. Je kunt dit proces natuurlijk uitvoeren bij meerdere concurrenten.
Schakel Facebook Ads in
Adverteren op social media kan voor meer exposure zorgen en ook voor de nodige backlinks. Alhoewel deze tactiek over het algemeen een mindere mate van autoriteit over brengt via backlinks, kan deze aanpak toch zeker het verschil maken.
In het geval van lokale linkbuilding biedt Facebook een passende manier van adverteren. Zo kun je er namelijk instellen welke doelgroep een advertentie te zien krijgt, daarnaast heb je ook de mogelijkheid om hier een specifieke omgeving aan te verbinden. Dit zorgt ervoor dat je gericht kunt targeten en niet onnodig geld uitgeeft aan een algemene campagne.
Daarnaast kan het een bedrijfspagina op Facebook ook zeker een boost geven in de vorm van likes. Vergeet hierbij natuurlijk niet om de link naar jouw website te delen in iedere advertentie.
Google Maps
Zoals we eerder al lieten weten liggen sommige manieren om backlinks te behalen niet voor de hand, zo ook de volgende. Bij deze tactiek maken we namelijk gebruik van Google Maps.
Google Maps geeft iedereen de mogelijkheid om zelf locaties op een landkaart aan te geven. Dit kan de uitgewezen kans zijn voor bedrijven om een eigen kaart te creëren die gericht is op een bepaalde omgeving, waarop belangrijke locaties worden aangegeven die gerelateerd zijn aan een bedrijf. Als kledingwinkel zou je bijvoorbeeld een kaart kunnen creëren waarop alle containers gemarkeerd zijn waar men kleding kan doneren. Of een hondenuitlaatservice zou de mooiste parken aan kunnen geven of leuke wandelroutes kunnen markeren.
Na het plaatsen van de landkaart op een website kan er contact opgenomen worden met lokale websites die belang zouden hebben bij deze informatie, om zo weer inwoners of toeristen te kunnen informeren. Zo kunnen met behulp van deze tactiek meerdere backlinks verkregen worden.
Maak duidelijk in welke niche je werkt
Een algoritme van een zoekmachine als Google hecht er waarde aan wanneer een bedrijf kan worden gelinkt aan een bepaalde niche. Als dit duidelijk is voor Google is er ook een grotere kans dat je als website bovenaan de zoekresultaten verschijnt wanneer er iets over deze niche opgezocht wordt.
Om er met zekerheid voor te zorgen dat een zoekmachine de verwijzingen gerelateerd aan deze niche erkend, is het van groot belang dat hier ook de exacte naam, adres en het telefoonnummer van een bedrijf vermeld worden. Zo kan de link tussen de citatie en de website van een bedrijf gemaakt worden en zal er meer link juice gelekt kunnen worden.
Er bestaan vele lijsten op het internet waarbij bedrijven die opereren in een gelijke niche of industrie de mogelijkheid hebben om een link te laten plaatsen. Dit is handig voor bezoekers die opzoek zijn naar specifieke producten of diensten. Vaak kunnen ondernemers een berichtje sturen met het verzoek voor een plaatsing. Niet alleen creëer je zo backlinks, ook laat je een zoekmachine weten in welke niche of industrie je werkt.
Daarnaast zou je kunnen onderzoeken of er ook websites zijn die een bedrijfslijst bijhouden die gericht is op jouw omgeving. In zo’n lijst worden vaak verschillende soorten bedrijven toegevoegd die onderverdeeld zijn in categorieën. Hoe vaker je je als bedrijf associeert met een omgeving, hoe hoger de kans is dat je aan de top van de zoekresultaten verschijnt wanneer er in die omgeving gezocht wordt.
Vacaturewebsites
Zelfs vacaturewebsites kunnen je helpen om backlinks te bemachtigen, we leggen je precies uit hoe.
Wanneer je een nieuwe werknemer zoekt, bieden websites als Indeed de uitkomst. De tactiek is om op een eigen website de vereisten voor een toekomstige werknemer te vermelden. Vervolgens deel je vacatures op verschillende vacaturewebsites die een link bevatten naar jouw eigen website. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om deze link te laten verwijzen naar een andere pagina binnen jouw website.
Een vacature blijft op sommige vacaturewebsites voor lange tijd staan, soms wel jaren.
Organiseer een evenement
Het is voor bedrijven niet alleen van belang om zich online maar ook offline in te zetten voor de lokale gemeenschap. Het organiseren van een lokaal evenement zou hiervoor de perfecte oplossing kunnen zijn. Het lijkt misschien irrelevant, maar ook deze tactiek zou zeker tot backlinks kunnen leiden.
Een lokaal evenement biedt de mogelijkheid voor lokale ondernemers, inwoners en bekende lokale personen om met elkaar in contact te komen. Ten eerste, kan dit meer bekendheid opleveren in de omgeving. Daarnaast kan het je helpen om een groter netwerk op te bouwen, die je ook in toekomstige situaties in kunt schakelen.
Zo zou je een algemeen evenement kunnen organiseren, of je kunnen richten op een bepaalde niche door middel van het organiseren van een masterclass of workshop. Houd wel rekening met de kosten van een evenement.
Naast de zakelijke contacten, is er een kans dat het lokale nieuws te weten komt over het evenement. Dit kan leiden tot een leuk artikel over het evenement inclusief een link naar jouw website. Met deze tactiek sla je twee vliegen in één klap.
Werk samen met lokale content schrijvers
Bedrijven die investeren in blogs hebben over het algemeen veel meer backlinks dan bedrijven die hier niet mee bezig zijn. Het kan dus geen kwaad om te kijken naar de mogelijkheid om een samenwerking aan te gaan met lokale bloggers. Vaak richten bloggers zich op een bepaalde niche, denk bijvoorbeeld aan het maken van vegan recepten of een reisblog.
Het is natuurlijk wel van belang dat een blogger enigszins relevant is aan jouw niche. Ten eerste, zal een tekst goed moeten laten doorschemeren waar jouw bedrijf voor staat. Zo laat je weten hoe je er als bedrijf in staat. Zorg er wel voor dat het niet een commercieel verhaal wordt, dit is niet de bedoeling.
Een tekst zal een lezer vooral moeten informeren en interesseren. Daarnaast, zal een tekst de volgers van een blogger èn de volgers van een bedrijf aan moeten spreken, als dit het geval is zal een blog vaker gedeeld worden.
Schrijf getuigenissen
Als bedrijf heb je niet alleen te maken met consumenten maar ook met andere ondernemingen. Of je nou als winkeleigenaar hulp inschakelt voor het opzetten van een webshop of als je als klusbedrijf de hulp kunt gebruiken van een extern schildersbedrijf.
Ook dit soort connecties kunnen nuttig zijn als het gaat om het behalen van backlinks. Zo zou je aan kunnen bieden om een getuigenis aan te leveren in ruil voor een backlink. Deze getuigenis kan een quote zijn of juist een langere tekst waarin een positieve samenwerking met het bedrijf wordt uitgelicht.
Veel bedrijven zullen zeker openstaan voor een gratis positieve reclame, omdat klanten hier een bepaalde social waarde aan hechten. De getuigenis kan geplaatst worden op de website van de externe partij, hierbij is het de bedoeling dat er gelinkt wordt naar jouw website. Niet alleen versterk je hiermee backlinks, ook versterk je de connectie met lokale bedrijven in de omgeving.
Sluit je aan bij een club of organisatie
Businessclubs organiseren vaak bijeenkomsten waarbij ondernemers kennis met elkaar kunnen maken. Dit soort clubs bieden niet alleen de mogelijkheid om nieuwe contacten op te doen, ook biedt het kansen voor sterke backlinks.
Wanneer je je aansluit bij een businessclub of een ander soort organisatie in de omgeving is het hoogstwaarschijnlijk dat jouw bedrijf wordt gepromoot op de algemene website als lid. Daarnaast kun je overwegen om een sponsor te worden voor een club, wanneer deze mogelijkheid bestaat. Veel clubs hebben een speciale pagina waarop sponsoren gepromoot worden. Dit leidt niet alleen tot sterke backlinks, ook draagt het bij aan het vertrouwen van de lokale gemeenschap in een bedrijf.
Second Tier
We hebben je tot nu toe alleen nog tips gegeven met betrekking tot first tier backlinks. Met first tier bedoelen we de eerste laag van een backlink, simpel gezegd, wanneer jouw website gelinkt wordt op een andere website.
Op zich is dit een goede tactiek, toch valt er meer uit te halen. Zo is het mogelijk om nog een tweede laag, of soms zelfs derde of vierde laag aan backlinks te creëren. In principe creëer je hierbij backlinks voor jouw backlinks. Dit zorgt ervoor dat er via meerdere links link juice gelekt wordt, hierdoor zal er opstapelende waarde overgedragen worden aan een backlink. We raden je aan om hier nieuwere links voor te gebruiken.
Er zijn veel manieren waarop een second tier gecreëerd kan worden. Stel, je hebt een blog voor een externe website geschreven. Je hebt hierbij uiteraard de link die verwijst naar jouw eigen website toegevoegd. Hier hebben we het over een eerste laag. Een tweede laag kan gecreëerd worden door middel van het plaatsen van de blog op een social mediakanaal. Het principe is dus vrij eenvoudig.
Zo zou je iedere keer wanneer jouw bedrijf genoemd wordt op een externe website dit bericht kunnen plaatsen op sociale mediakanalen. Wel is het hierbij van belang dat er een link toegevoegd wordt die verwijst naar jouw website.
We hopen dat we je veel bruikbare inzichten hebben kunnen geven zodat je meteen aan de slag kunt! Veel succes. Heb je nog vragen of wil je toch liever onder leiding van een professional te werk gaan? We helpen je graag.
Inkoop & new partnerships specialist gezocht!
Equote.nl groeit hard, en om dat te blijven doen zijn we op zoek naar een [...]
De toekomst van linkbuilding
Er wordt al jaren gespeculeerd over de afnemende kracht van backlinks. Is dit iets waar [...]
Link autoriteit vs. link relevantie
Link autoriteit of link relevantie, wat is belangrijker? Wij hebben het voor je uitgezocht! [...]
SEO voor publishers
Een nieuwswebsite heeft dagelijks te maken met veel veranderingen. Wat voor invloed heeft dit op [...]
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars
Linkbuilding voor vastgoedmakelaars kan lastig zijn. Wat zijn de beste tactieken? Hier een paar goede [...]
Beschouwt Google outbound links als ranking factor?
Er is nog veel onwetendheid over de functie van outbound links. In veel gevallen worden [...]
Link velocity: is dit een ranking factor?
Link velocity omschrijft een stijging in het aantal backlinks van een website. Nu gelooft niet [...]
Linkbuilding voor kleine bedrijven
Linkbuilding voor kleine bedrijven lijkt misschien niet van toepassing, maar niets is minder waar. Hier [...]
Stage Marketing & Communicatie
Equote.nl is gespecialiseerd in Linkbuilding. We verzamelen en plaatsen backlinks voor online marketingbureau’s, SEO Experts [...]
Ambitieuze SEO specialist voor Equote.nl gezocht!
Voor ons linkbuildingplatform Equote.nl zijn we op zoek naar een gedreven SEO specialist met kennis [...]
Google Trends gebruiken voor SEO
We hebben al meerdere SEO tools besproken, toch hoort Google Trends ook in het rijtje [...]
Wanneer gebruik je een canonical of noindex link?
Gedupliceerde webpagina's of pagina's van lage kwaliteit, in veel gevallen zie je ze liever niet [...]
Link prioriteit: is de eerste link meer waard?
Er bestaan veel mythes over link prioriteit, maar bestaat link prioriteit eigenlijk wel? Kom erachter [...]
Outbound links
Nog vaak wordt de kracht van outbound links onderschat, dit is erg zonde! Hier kun [...]
Shallow links
Inkomende links komen niet zomaar aanwaaien, het kost vaak veel middelen om een paar sterke [...]
Domein autoriteit: is dit een ranking factor?
Domein autoriteit is een veel voorkomende term in de SEO-industrie. Zo zou het verbeteren van [...]
Heeft de URL-lengte invloed op SEO?
Korte URL’s zijn belangrijk voor SEO, toch? Toch blijkt dit helemaal niet het geval te [...]
Domein historie: is dit een rankingfactor?
Heeft de historie van een domein daadwerkelijk invloed op de ranking van een website in [...]
Hoe meet je de kwaliteit van een link?
Het bepalen van de kwaliteit van een link kan erg lastig zijn, er komt namelijk [...]
Inbound marketing: 5 tips voor het verkrijgen van meer leads
Wanneer je inbound marketing op de juiste manier inzet kan dit leiden tot een stijging [...]
9 verouderde SEO strategieën die je beter kunt vermijden
Het is belangrijk om de SEO strategieën die je implementeert zorgvuldig te overwegen. Er zijn [...]
LinkMiner
Deze week willen we je graag meer vertellen over de backlink analyse tool LinkMiner. Het [...]
Linkbuilding voor internationale websites, hoe ga je te werk?
Ook met weinig middelen sterke backlinks behalen voor een internationale website? Wij vertellen je hoe [...]
Linkbuilding: De gids voor beginners
Een goede online zichtbaarheid is essentieel om goed te kunnen functioneren in een sterk concurrerende [...]
Spam Score – wat, hoe, waarom?
Spam is iets dat je als website eigenaar ten alle tijden wilt vermijden. Hoe komt [...]
Waardevolle backlinks met behulp van verlopen domeinen
Een verlopen domein kan beschikken over een verborgen schat aan link juice. Wanneer je dit [...]
De indrukwekkende werking van native advertising
Jarenlang werden producten en diensten gepromoot met behulp van kleurrijke advertenties met uitgesproken teksten. Toch [...]
Waarom NoFollow links weldegelijk van belang zijn
Nofollow links staan voor velen bekend als het type links dat je zoveel mogelijk moet [...]
Hoe digital PR een SEO-strategie versterkt
Er zijn verschillende linkbuilding technieken en andere manieren waarop een SEO-strategie op een effectieve wijze [...]
4 waardevolle tips om een off-page SEO strategie een boost te geven
SEO kan onderverdeeld worden in twee categorieën, on-page SEO en off-page SEO. In dit artikel [...]
De 6 beste linkbuilding tools voor beginners en professionals
Linkbuilding op zich kan een erg tijdrovende klus zijn. Daarom raden we je dan ook [...]
Waarom je de aanschaf van SEMrush zou moeten overwegen
We hebben het eerder al gehad over tools als Ahrefs, Moz Pro en Majestic. Toch [...]
Help! Hoe kom ik van spam backlinks af?
Het creëren van een sterke backlink strategie is een lastige taak, zelfs voor professionals. Er [...]
Alles wat je moet weten over Majestic
Het vinden van de juiste tools die een SEO-strategie een flinke boost kunnen geven is [...]
Ahrefs
Er is een enorm scala aan tools die je kunnen helpen bij het creëren en [...]
MOZ Pro gebruiken om jouw resultaten te verbeteren!
Er zijn een groot aantal aan tools beschikbaar die enorm handig zijn wanneer je een [...]
Lokale linkbuilding, hoe zet je dat in?
De positionering van een website in de Search Engine Results Page (SERP) hangt af van [...]
Link juice; 8 manieren om hier meer uit te halen
Link equity is één van de vele factoren die een rol spelen in het succes [...]
Hoe kan een backlink profiel versterkt worden met behulp van tier linkbuilding?
Tier linkbuilding is één van de onderwerpen die je waarschijnlijk tegenkomt wanneer je actief bent [...]
12 tips voor het verkrijgen van Social Media backlinks
Het opzetten van een ijzersterke SEO-strategie is niet eenvoudig, zeker niet wanneer je ervoor kiest [...]
Branded content inzetten om je merk te verstevigen
Ondernemingen gaan steeds genuanceerder te werk als het gaat om het aanprijzen van een merk. [...]
Conversie attributie
het is voor bedrijven enorm lastig om te bepalen hoe bepaalde conversies nou precies tot stand zijn gekomen. Toch is het niet onverstandig van professionals om een poging te wagen om [...]
Conversies, wat zijn dat?
Eén van de lastigste doelen om te behalen voor bedrijven is het bevorderen van de [...]
Conversational search
Door de jaren heen zijn er verscheidene software ontwikkeld die de interactie tussen gebruikers en zoekmachines aanzienlijk hebben [...]
Bid, welke bodstrategie kies jij?
Misschien heb je wel eens deelgenomen aan een veiling waar je kunt bieden op antieke [...]
Wat is Big data?
Om een bedrijf goed te kunnen laten functioneren is het belangrijk om te kijken naar [...]
Bing, is dat relevant voor je website?
Voor online gebruikers zijn er een beperkt aantal opties wat betreft een zoekmachine. De zoekmachine [...]
Bezoekersgedrag
Het opzetten van een website wordt strategisch gedaan met een bepaald doel in gedachten. Het [...]
Bezoekersloyaliteit
Wanneer je een website bezoekt en hier erg over te spreken bent, is er een [...]
Bezoekersstatistieken monitoren voor optimalisaties
Om een website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren om zo een beoogd doel te [...]
Benchmarking, succes meten met een strategie
De term benchmarking komt je misschien niet onbekend voor, het principe wordt namelijk veel gebruikt [...]
Bereik, wat is het en hoe vergroot je het?
Wanneer we het hebben over het bereik van iets, dan gaat het over de hoeveelheid [...]
B2B (Business to Business)
De afkorting B2B staat voor Business to Business. Deze term wordt gebruikt om de onderlinge [...]
Augmented reality
Er zijn veel recente innovatieve ontwikkelingen in online marketing die een groot verschil kunnen maken [...]
Average page depth
Er zijn meerdere aspecten waarop gelet kan worden als het gaat om de kwaliteit en [...]
ATR methode, 1 van de manieren om klanten te werven
Het werven van klanten kan erg lastig zijn. Gelukkig zijn er veel methodes die hier [...]
Banners inzetten om meer bekendheid te genereren
Je komt ze dagelijks tegen wanneer je actief bent op het internet, de welbekende banners. [...]
Gastbloggen als linkbuildingstrategie, de #1 gids
Gastbloggen wordt door de één omarmd als linkbuilding strategie, door de ander juist weer niet. [...]
B2C, zo verkoop jij je producten aan de consument
Er zijn twee soorten klanten waarop een onderneming zich kan richten. Zo zijn er bedrijven [...]
Bannerpositie; De #1 gids voor het plaatsen van banners
Banners zijn van enorm belang in de online marketing industrie. Er zijn verschillende manieren waarop [...]
Backlinks verzamelen, zo verkrijg jij “linkbait” | De #1 Gids
In onze gids met linkbuilding strategieën hebben we het over het schrijven van super goede [...]
Broken linkbuilding, de complete gids in 2021
Er zijn verschillende strategieën voor het linkbuilden. Wil je het zelf doen, dan is de [...]
Bedankpagina, waarvoor worden die gebruikt?
Er zijn een paar simpele trucjes die je als ondernemer toe kunt passen om de [...]
Beïnvloedingsstrategie, hoe influencers jouw merk promoten
Er zijn verschillende marketingstrategieën die toegepast kunnen worden om zo de bekendheid van een merk [...]
Artikelmarketing, wat is het en hoe gebruik je het?
Er zijn veel verschillende manieren waarop een product of dienst gepromoot kan worden. Het inzetten [...]
Ankertekst; wat is het en hoe gebruik je ze?
Wanneer je een artikel leest op een website is er een grote kans dat je [...]
Concurrenten verslaan en positie 1 bemachtigen!
Wanneer je start met het optimaliseren van de SEO strategie kun je al snel ontmoedigd [...]
Alt-tags; context geven aan je afbeeldingen
Een alt-tag kan gebruikt worden ter verduidelijking van een afbeelding. Zo wordt er in de [...]
Algoritme; de weg naar gepersonaliseerde resultaten
Algoritmen zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Een algoritme is simpel gezegd [...]
Hoeveel links verkrijgen is gezond? de #1 gids!
“Hoe meer links ik verkrijg, hoe beter.” Nou, dat is niet helemaal wat je nodig [...]
Advocacy, hoe zet jij dit in?
Positieve feedback van klanten is natuurlijk fijn voor elke onderneming, dit zegt veel over de [...]
Adviesprijs, hoe werken de verkoopstrategieën?
We houden er allemaal van als we een koopje gescoord hebben. Verkopers beschikken ook over [...]
7 effectieve linkbuilding strategieën voor organische groei!
Hoger in Google komen doormiddel van Linkbuilding? Deze effectieve Linkbuilding strategieën helpen je hierbij! [...]
Advertorials, verbeter je resultaten met kwalitatieve content
Producten en diensten kunnen op veel verschillende manieren aangeprezen worden. Naast de standaard commerciële advertenties [...]
Ahrefs, de nummer 1 backlink analysis
Er zijn veel hulmiddelen die door marketingspecialisten ingezet kunnen worden om een betere strategie te [...]
Core Web Vitals, hoe belangrijk zijn ze en hoe meet je ze?
De Core Web Vitals worden in 2021 steeds belangrijker. Dat blijkt niet allen uit de [...]
Google nieuws, hoe kom je daarin? De #1 handleiding!
Google Nieuws is het platform voor publishers om hun nieuws te delen. Maar hoe komt [...]
Aftersale, haal het beste uit je klant door er 100% voor te gaan
Het proces van aftersales bestaat dus uit meerdere verschillende aspecten. Een klant schaft bijvoorbeeld een [...]
AIDA-model, hulp bij het verkopen
Het AIDA-model geeft de bepaalde stappen die een koper onderneemt om een product of dienst [...]
Waarom koppeltekens beter werken dan underscores
Betreft de vorm, lengte en structuur van een URL valt veel te discussiëren, Daarom gaan [...]
Affiliate cookie; hoe wordt deze gebruikt voor Affiliates?
Wanneer je een website bezoekt zul je regelmatig een aanvraag voor het delen van cookies [...]
Link attributen, 4 manieren hoe je ze kunt gebruiken
Vorig jaar kondigde Google al aan dat naast follow en nofollow, nieuwe link attributen zoals [...]
Afbreukrisico, wat is het en hoe pas je dit toe?
Veel ondernemingen baseren hun strategie aan de hand van bepaalde afbreukrisico’s, beter bekend als risk [...]
Affiliate netwerk; geld verdienen aan je eigen site
Een affiliate netwerk zorgt ervoor dat aanbieders en relevante websites aan elkaar gekoppeld worden. [...]
Nieuw rapport voor Google Nieuws websites
Google Search Console biedt vanaf vandaag meer inzicht voor websites die gebruik maken van Google [...]
Affiliate marketing, wat is het en wat kun je er mee?
Een affiliate marketing programma kan worden ingezet om de vraag naar een product of dienst [...]
4 veranderingen in het dekkingsrapport van Search Console
Google komt met 4 aanpassingen in het dekkingsrapport van Search Console op basis van feedback [...]
Advertentieset op Facebook, zo boek je resultaten
Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. [...]
Advertentienetwerk; hoe gebruik je deze?
Wanneer je een advertentie ontwikkelt is het belangrijk om een specifieke doelgroep te kiezen die [...]
Advertentieveiling; adverteer gericht
Wanneer je een campagne opzet is het natuurlijk belangrijk dat deze op strategische wijze verspreid [...]
Advertentiegroep; bereik de doelgroep die bij je zoekt
Voordat je je bezighoudt met het maken van advertentiegroepen, is het van belang om een [...]
Advertentie-extensies; verbeter de prestaties van jouw advertenties
Het investeren in Search Engine Advertising kan zeker baten. Om nog meer uit een SEA-strategie [...]
Adverteerder; hoe verdien je geld aan adverteren?
Advertenties zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. De individu of de organisatie [...]
Adobe Analytics; analytics voor marketing professionals
Er zijn verschillende tools beschikbaar die je kunnen helpen om inzicht te krijgen in de [...]
Actieve merkbekendheid, investeer in je naamsbekendheid
Er zijn verschillende wijzen waarop een merk voor meer bekendheid kan zorgen. Zo kun je [...]
Acquisitiefraude; wat is het en hoe voorkom je dit?
Een ander woord voor acquisitie is werving. In de online media sector wordt deze term [...]
Acquisitie; op welke manier trek jij klanten aan?
Een onderneming zal natuurlijk genoeg klanten moeten werven om succesvol te worden. Dit noemen we [...]
Accessibility in het Lighthouse rapport
De term accessibility wordt vaak gebruikt als het gaat om SEO. Als er gesproken wordt [...]
AMP (Accelerated Mobile Pages)
Er zijn verschillende tools aan te raden die kunnen bijdragen aan een online marketing strategie. [...]
302-redirect; hoe los je dit op?
Wanneer je opzoek bent naar een tijdelijke manier om een URL naar een andere URL [...]
301-redirect; hoe zet je dit in?
Wanneer een URL naar een volgende URL verwijst is er sprake van een 301-redirect. Deze [...]
A-locaties; adverteer op de beste locaties
Als iemand het heeft over een A-locatie, dan wordt er een aantrekkelijke locatie bedoeld. Veelal [...]
Klanten aantrekken
De term aantrekken wordt veelal gebruikt als we het hebben over de kracht van een [...]
A/B test
Als je niet bekend bent met de term A/B test, dan heb je misschien wel [...]
Abri
Een abri is een ruimte in de buitenlucht, dat vaak deels afgesloten is, zo kun [...]
Abbreviatie
Een abbreviatie is simpel gezegd een afkorting van een woord of term. Ook verstaan we [...]
Above The Fold
Als je een browser opent en een term opzoekt dan is het eerste deel van [...]
Haal het meeste uit je crawl budget
Tegenwoordig is het van enorm belang om als onderneming voor een goede online vindbaarheid te [...]