Adverteren
Jouw merk promoten via één van de grootste lokale Medianetwerken van Nederland
Via Equote.nl bereik je eenvoudig de inwoners van een specifieke regio via het lokale nieuws.
De redacties waarmee wij werken bevinden zich lokaal. Op die manier wordt jouw boodschap altijd op de juiste manier vertaald naar de doelgroep.
Zowel voor lokale ondernemers als nationale spelers is lokaal adverteren interessant.
Equote.nl denkt met je mee en creëert samen met jou de juiste strategie om je doelstellingen te behalen.
Equote.nl maakt het mogelijk om jouw bedrijf in een specifieke plaats of regio te promoten.
Weet je nog niet helemaal op wat voor manier je jouw bedrijf in het nieuws wilt brengen? Onze adviseurs helpen je hier graag mee. Of je nu meer naamsbekendheid wilt opbouwen, een evenement wilt promoten of iets anders wilt vermelden, Door de Offerte op maat in te vullen bereik je het juiste resultaat!
Ik ontvang graag advies!Klaar om jouw boodschap lokaal te verkondigen?
Vul onze vrijblijvende offerte op maat in en ontvang binnen 48 uur een voorstel passend bij jouw aanvraag. Op deze manier kunnen we kijken of adverteren via Equote.nl de juiste optie is.
Vragen? Neem gerust contact met ons op!
Ben jij een ondernemer / marketingspecialist die zijn merk, product of dienst onder de aandacht wil brengen bij de lokale bevolking? Dan is adverteren via Equote zeker een geschikte oplossing. Bij Equote hebben we contacten met meer dan 1.000 lokale kranten, tijdschriften & websites. Op die manier kunnen we jouw boodschap altijd bij de gewenste doelgroep onder de aandacht brengen.
Adverteren kan op allerlei manieren. Wij doen dit doormiddel van Bannering, gesponsorde berichten en advertenties in kranten en tijdschriften. Adverteren doe je meestal als je jouw merk, product, dienst of evenement onder de aandacht wilt brengen bij een bepaalde doelgroep.
Het bereiken van de doelgroep doe je met adverteren via de mediakanalen. Dit zijn onder andere websites, kranten, televisizenders en radiozenders. Jouw doelgroep maakt vaak gebruik van één van deze kanalen. Bijvoorbeeld een lokale nieuwswebsite.
Door te adverteren komt jouw boodschap te staan op de plekken waar jouw doelgroep zich bevind. Wil je bijvoorbeeld laten weten dat je een nieuwe winkel hebt geopend in Zuid-Limburg? Dan kun je via lokale media er voor zorgen dat een groot deel van Zuid-Limburg hiervan op de hoogte is. Dit noemen we lokaal adverteren.
Adverteren doe je doorgaans om de naamsbekendheid van je bedrijf, evenement of andere organisatie te verbeteren in een bepaald gebied. Uiteindelijk moet die naamsbekendheid er voor zorgen dat je meer klanten of bezoekers krijgt. Daarnaast kun je ook adverteren om het imago van je bedrijf te bepalen. Draagt adverteren dan bij aan het verbeteren van de omzet?
Het antwoord daarop is ja. Wanneer jij op de juiste manier adverteert vergroot je hiermee je naamsbekendheid. Met name wanneer je adverteert op prominente plekken. Zoals de voorpagina van een krant, de homepage van een lokale nieuwswebsite of bovenaan de nieuwsartikelen. Op deze manier zien veel mensen jouw advertentie voorbij komen.
Wanneer je de juiste strategie hebt en wekelijks in de krant staat of juist dagelijks op een website, blijft jouw organisatie of merk hangen bij de juiste doelgroep. Zo zal een bakkerij bijvoorbeeld door te adverteren meer klanten krijgen dan zijn concurrenten die niet adverteren. Dit komt doordat de bakkerij die wel adverteert al bekendheid heeft bij de doelgroep waardoor de consument eerder zijn winkel inloopt.
Online bannering kosten worden berekend door middel van de CPM (Cost Per Mille). De CPM wordt berekend aan der hand van impressies. 1000 impressies staan voor 1 mille.
Voor 100.000 impressies rekenen wij een CPM van € 8,-. Dit betekend dat je 100.000 / 1000 x € 8,- betaald voor de impressies. € 800,- dus in dit geval.
De CPM is afhankelijk van het aantal impressies. Zo betaal je voor meer impressies een lagere CPM dan bij minder impressies. Hoeveel dit naar ratio is geven we aan via onze pagina over online bannering.
Gesponsorde berichten worden online op websites van lokale media geplaatst. De prijs van een gesponsord bericht wordt bepaald aan de hand van bezoekers aantallen per maand
Een website met maandelijks 50.000 bezoekers is dus ook goedkoper dan een website met 100.000 bezoekers. Toch zal de website met 100.000 bezoekers per 1.000 bezoekers goedkoper zijn dan de kleinere site. Dit doordat je als het ware staffelkorting krijgt.
Op onze pagina over gesponsorde berichten vind je precies wat een gesponsord bericht naar ratio kost.
De prijzen van een advertentie in de krant of tijdschrift hangen af van het formaat. Voor een halve pagina betaal je natuurlijk meer dan voor een kwart.
Wat de prijs dan moet worden hangt dus af van de wensen en het bereik. Kranten & tijdschriften worden in oplages gedrukt. Zo zal in de ene krant de oplage 10.000 zijn en in de ander 22.000. Ook dit beïnvloed de prijs.
We proberen hier een maatvoering in aan te houden. Daarom kun je op onze pagina over kranten en tijdschriften vanaf prijzen vinden.
Lokaal adverteren zorgt ervoor dat jouw doelgroep in de juiste regio wordt verspreid. Dit kan zowel online via lokale nieuwswebsites als offline via de krant. Maar net welke strategie het beste past bij jouw doelstellingen.
Doordat jouw boodschap lokaal wordt verkondigd betaal je ook alleen voor de doelgroep die interessant is. Jouw opening van een winkel in Zuid-Limburg zal namelijk minder interessant zijn voor de inwoners van Den Helder. Doordat jouw advertentie niet in het hele land wordt gepubliceerd betaal je dus ook een stuk minder.
Door te adverteren kun je dus de juiste doelgroep bereiken tegen een betere prijs dan landelijke advertenties. Daarnaast bereik je vaak ook nog een groep die alleen de lokale media volgt.
Wat uiteindelijk het resultaat is van adverteren is alleen onderaan de streep te meten. Door voorafgaand aan de campagne te bekijken wat de omzet of het aantal klanten waren en dit te vergelijken met de situatie na de campagne weet je eigenlijk of de advertentiecampagne resultaat heeft geboekt of niet.
Of een advertentiecampagne resultaat boekt valt of staat met de strategie. Wanneer de strategie aansluit op de beoogde doelstellingen, zal een campagne succesvol zijn. Hoe die strategie er uit ziet hangt dus ook af van jouw doelstellingen.
Bij Equote krijg je jouw eigen advertentieadviseur die samen met jou de doelstellingen bepaald en hier een passende strategie bij overlegd. Op deze manier boeken we resultaten die voor jou als ondernemer winstgevend zijn. Dat is namelijk waarvoor je het uiteindelijk doet.
Naast het feit dat je jouw eigen advertentieadviseur krijgt toegewezen en persoonlijk contact zult hebben. Zullen wij ook voor het advertentiemateriaal zorgen indien gewenst. Online adverteren doen we bijvoorbeeld met minimaal 3 banners van verschillende formaten. Deze zullen we dus ook maken en met je overleggen. Dit zit in onze tarieven verwerkt.
Zodra we samen de juiste strategie hebben bepaald, het advertentiemateriaal hebben gemaakt en de juiste mediakanalen hebben gekozen, zal bij goedkeuring de campagne worden uitgevoerd.
Zodra de campagne is afgerond nemen we contact met je op om te bekijken wat de resultaten zijn. Op basis hiervan beslis jij uiteindelijk of je de campagne wilt herhalen, doorzetten, aanpassen of wilt stoppen.
Vul je mailadres in en één van onze advertentieadviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op.