Facebook heeft miljarden actieve gebruikers, het is daarom een veelgebruikt adverteerplatform geworden. Wanneer je wilt adverteren, kun je een advertentieset creëren dat voldoet aan jouw eisen. Zo kun je ervoor zorgen dat de juiste doelgroep aangesproken wordt. Per advertentie of advertentiegroep kun je een set instellen, zo kan een algehele campagne tegelijkertijd verschillende doelgroepen aanspreken.
Een advertentieset bestaat uit verschillende onderdelen. Je kunt bijvoorbeeld de geografische locatie van jouw doelgroep specificeren, de leeftijd van jouw beoogde doelgroep en het geslacht. Zo kun je op eenvoudige wijze gericht adverteren. Een ander voordeel is dat je met een budget kunt werken. Op basis van een door jou bepaald budget wordt de eventuele looptijd van een advertentie weergegeven, zo kun je erachter komen of je een hoger budget nodig hebt voor een langere looptijd of dat het budget voldoende is.
Het fijne aan deze vorm van adverteren is dat een strategie op elk moment aangepast kan worden. Zo kun je met behulp van eerdere data een betere strategie ontwikkelen. Deze aanpassingen kunnen meteen gemaakt worden, maar het is ook mogelijk om deze op te slaan voor een later moment.